Gustaf Lindborg Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 Jag har två frågor rörande mitt manus. 1. Om jag vill att kameran följer ett föremål som rör sig snabbt igenom terrängen, hur gör jag då? Jag kan väl lika gärna avslöja att det handlar om en golfboll. 2. Om jag vill ha en serie korta klipp på en bil som åker längs en väg i olika terränger, hur gör jag då? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jbergman Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 Manuset är inte rätt plats för vare sig kameraanvisningar eller redigeringsanvisningar, så svaret på din fråga är att du väsentligen inte gör någonting. Skriv bara att golfbollen far genom skogen och att bilen åker genom ett träsk, över en sandstrand och var helst den nu åker. /Jakob 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gustaf Lindborg Posted May 3, 2005 Author Share Posted May 3, 2005 Tack! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts