Gå till innehåll

Hur många filmer har ni sett?


occasus

Recommended Posts

[citat=Santafantasma]hur i helvete orkar du hålla reda på alla filmer du sett????? [/citat]

Jag tror det saknas ungefär en tredjedel som jag inte kommer ihåg.. Just nu ligger det på 626, och jag vet att jag har sett mycket mindre film än de flesta. Det händer typ ALDRIG att jag ligger i soffan och slötittar och bara "råkar" se en film. Jag ser bara såna som jag laddar ner, hyr eller ser på bio.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=tomasz1985]Requiem for a dream, Det nya landet, Dude where´s my car, 8 mile, 7or? Donnie darko, 8?! Smaken är som baken som man säger =)[/citat]

Hehe, jag visste att listan skulle skapa en del reaktioner, och jag vet att den behöver en uppdatering. De som du räknade upp stämmer dock fortfarande ganska bra. Skulle va intressant att höra ifall du tycker de ska höjas eller sänkas, det framgick inte riktigt!

 

Själv föredrar jag 1-5-systemet framför IMDB:s 1-10. Det brukar nästan alltid se ut så här:

 

1. Dålig

2. Godkänd

3. Bra

4. Mycket bra

5. Mästerverk

 

Om man nu ska göra om detta till en 10-gradig skala så kan man börja med att dubbla varje siffra, alltså:

 

2. Dålig

4. Godkänd

6. Bra

8. Mycket bra

10. Mästerverk

 

...men vart tog då 1:an vägen? Detta löser man på följande sätt: om man tvekar mellan två betyg, så välj det lägsta! ;) Och såklart: om en film är riktigt jävla kass, så är det en etta.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_][citat=T-kock]Coyote Ugly en 6:a när Evil Dead får en 4:a? Jag blir besviken :([/citat]

 

Snarare evil dead en 4:a och dude where´s my car en 7:a........[/citat]

Fucking Åmål en 8:a, Apocalypse Now en 7:a :(

 

 

EDIT: Dessutom har Moulin Rouge fått samma betyg som The Shining :o Skandal! :(

Länk till kommentar
Share on other sites

Haha, chilla nu grabbar... betygen grundar sig endast på hur mycket jag uppskattade filmerna när jag såg dem. Det finns massor av filmer som helt enkelt inte är i min stil, även om de är mycket genomtänkta och välgjorda "kvalitétsfilmer". Som sagt, listan behöver bearbetas.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=T-kock]

Moulin Rouge fått samma betyg som The Shining :o Skandal! :([/citat]

 

Fast Moulin Rouge ÄR en jävligt bra film, man kan inte jämföra den med the shining eftersom det är 2 helt olika filmer, men bra är dom båda iaf :) Det är ju kul det här med smak.

Länk till kommentar
Share on other sites

Shaun of the dead ska ju vara 10a:D

 

när hamnade shinlers list(!?), shrek, saw och ringu på 5or????

 

Du får ursäkta denna pöbelverksamhet mot din röstlista men skaparen av LOTR dubbningen trodde jag skulle ha bättre smak änn detta:D

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Usarpe89]

när hamnade shinlers list(!?), shrek, saw och ringu på 5or????

[/citat]

Schindler's List tyckte jag var skittråkig, har aldrig varit det minsta intresserad av Andra Världskriget. Förmodligen skulle jag dock höja den om jag såg om den.

 

Shrek tyckte jag bara var OK, tvåan är mycket roligare!

 

Saw hade jag höga förväntningar på men blev riktigt besviken. Förstår inte varför så många gillar den.

 

Du har rätt om Ringu, den ska höjas till en sexa!

Länk till kommentar
Share on other sites

Det var föresten någon idiot på ett annat forum som sa att han sett cirka 20 tusen filmer, jag höll på att skratta ihjäl mig.

Om man ska ha sett 20 000 filmer, då måste man i snitt ha sett

 

5.6st filmer varje dag i tio år!!!

 

Samma sak är det med idioter som säger att de sett sin favoritfilm över 100 gånger, när de i verkligheten kanske sett den 30-40 gånger.

Folk överdriver så vårdslöst! :P

Länk till kommentar
Share on other sites

enligt mig är t.ex braindead en av världens skönaste filmer, men folk har ju olika smak. det gör ju att folks olika smaker blir så intressanta.

inget ont om american beauty, den är bra, men inte en 9:a väl?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=EzekielMartyr]Nu får du väl ge dig Evil Dead är ju en given klassiker!

Minst en 8/10 förtjänar den.

Och Dude where's my car är så dålig att jag vill kräkas, definitivt inte min typ av film.[/citat]

 

Evil dead 'r en 9 enligt mig, och dude where's my car kan jag inte ens ge något betyg, för jag kollade inte klart på allt (klarade inte av det).

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...