Gå till innehåll

appråpå modellbygge, en fin bild (OFF TOPIC)


gorse

Recommended Posts

Modeller inom film är kanske fortfarande attraktivt. Frågan om vad som är lättast för amatörer, bygga en modell eller skapa nått virtuellt med datorer? (Det är inte jag som byggt)

http://img243.echo.cx/img243/9960/tiger16xp.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag såg filmkrönikan härom kvällen och de visade lite klipp från TrippleEX del två och sopigare film får man antagligen leta efter. En bil som kör upp på ett tågspår, däcken skalas av och fälgarna passar exakt på spåren... Och hela rasket bara VRÅLAR datorspel. Och jag som tyckte "Yo, Robot" hade äckliga datoranimeringar. haha, fast ändå gillade jag den filmen....

Länk till kommentar
Share on other sites

Har inte sett I, robot men jagb har hört att den ska vara bra...Med alla dessa datoranimeringar känns det inte riktig som film längre...mer nån sorts pixlarfilm och infall av riktiga människor:/...tycker datagjorde effekter har tagit över för mycket. Några missiler eller explotioner här o där är väl helt ok men det känns dåligt när det tar över så mycket som i de senaste star wars filmerna:/

Länk till kommentar
Share on other sites

jo, 3d har tagit för mycket plats... känns mer som en växande lathet hos filmskaparna... funderar på att göra en webföljetång där vi, ett gäng, gör nyinspelningar av effektspäckade sekvenser ur nya storfilmer (helst ska alla klipp vara som orginalet), då får datorn endast användas för redigering och compositioning, kanske någon 2d-mattepainting... mycket modeller och sånt alltså. Kvalitén skulle nog hamna strax under team america... men det är så jag skulle vilja göra det. Jag har dock inte lyckats övertala mina kompisar till att börja. nämnde jag att budgeten då skulle vara väldigt låg? Problemet är att min internetanslutning, 56k(ca 4kbyte/sekund) inte riktigt lämpar sig för ett sådant projekt...

 

Usarpe: mig veterligen så är det (bilen som kör på fälgarna på tågspår) väldigt vanligt, till exempel i Tillbaka Till Framtiden III, tror även att mr Bond har försökt sig på det... Jag vet, det gör inte konceptet mer trovärdigt, men det kan se häftigt ut... (gillade personligen inte heller XXX-filmerna och de datortyngda effekterna i I Robot)

 

Gorse: bilden får mig att tänka på pansarvagnen i Coronado... skulle vara häftigt att se ett litet klipp när den åker runt i skogen och skuter :D

 

----

Tillbaka till pre-datoreran!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jmalmsten]skulle vara häftigt att se ett litet klipp när den åker runt i skogen och skjuter[/citat]Tyvärr lär den inte röra sig ur fläcken. Det är en plastbyggsats i skala 1/35 i händerna på en skicklig modellbyggare.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=gorse][citat=jmalmsten]skulle vara häftigt att se ett litet klipp när den åker runt i skogen och skjuter[/citat]Tyvärr lär den inte röra sig ur fläcken. Det är en plastbyggsats i skala 1/35 i händerna på en skicklig modellbyggare.[/citat]

 

Det tog ju ungefär 1/35 dels sekund för att se att det var ett modellbygge :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...