Gå till innehåll

Hur gör jag detta i DVD Architect 2.0?


ketri

Recommended Posts

Håller på för fullt med mitt examensarbete som ska innehålla minst två låtar med video till. Jag skulle vilja göra en meny till dvd'n... Har DVD architect och har precis börjat sätta mig in i det men har lite tidsbrist och kollar om ngn här kan hjälpa mig.

 

Det jag vill göra är att innan menyn med dess val kommer upp så ska en kort "film" på ca 5 sekunder spelas. Denna ska bara visas en gång och sen ska menyn "loopas".

 

Hoppas att ni förstår vad jag menar. Ska se om jag hittar förslag på olika dvd's så att ni själva kan kolla om ni inte vet hur jag menar.

 

Kom på en sak till... Hur gör man om man vill att det ska finnas en knapp som heter ex. "Play all" och sedan knappar för varje låt/scen? Ska man rendera allt som ett "klipp" eller ska de vara för sig och sen fixar man det i programmet?

 

Kan man placera ut knappar på en färdig bild utan att de syns.

 

Är det ngt ni inte fattar vad jag menar, bara fråga så ska jag försöka förklara bättre...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...