Gå till innehåll

Manus för en skådespelare


RBJ

Recommended Posts

Hej! Finns det någon här som har ett manus som antingen är skrivet själv eller om du vet något (svenskt). Helst ett manus med en huvudkaraktär som är manlig i åldern 20-25, jag försöker sätta mig in i vissa roller för "utbildningssyfte". Vore jättesnällt, tack och ha det bra så länge.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det finns ett antal svenska och ännu fler utländska manus uppladdade. Så om du vet någon film där huvudpersonen är i din ålder, så kan du söka. Dessutom kan du kolla på hemsidor för folk som laddat upp sina oinspelade manus för att få dem sålda.

Ett annat alternativ är att fråga närmaste teater (amatör eller professionell) och du kan få läsa något som de har i lager.

På folkbibliotek finns ett begränsat antal manus för utlån. Jag menar i bokform. Obs dock att sådana manus är till stor del klassiska pjäser, och du hade kanske tänkt dig något nutida.

På högskoleorterna är det vanligt med studentteatrar, som i viss utsträckning själva skriver manus. Där bör finnas något för din åldersgrupp.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...