Jump to content

Amatörfilmskapare

samhennerfors
 Share

Recommended Posts

Hej allesammans jag och några till har startat ett kortfilmsteam på hobbynivå. Just nu har vi ingen budget men med tiden kunna söka bidrag. Vi har vart aktiva sen i vintras så vi är ganska nya som team men som enskilda har vi olika bakgrund och erfarenhet. Vi har gjort två kortare filmer och två större projekt med olika genre. 

Vi är just nu inte så många och söker alla sorters teamroller till framtida projekt. Är du intresserad av att veta mer skicka gärna pm.

Vi håller oss runt örebro och filmar just nu:) och vi söker omgående. 

Ps! Vill även meddela att de bara är toppenmänniskor med i detta team, alla är drivna, aktiva och superhärliga människor.

Om du ansluter din organisation till Sveriges film- och videoförbund så förmodar jag att du kan använda deras medlemsregister för att värva medlemmar.

Dessutom kan du fråga de utbildningsinrättningar i din närhet som har filmutbildning.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By johnhej2
      Funderar på att köpa antingen Sony HDR-CX115 eller Samsung HMX-H300, kameran kommer användas till amatörfilm.

Det som jag är mest intresserad är att kameran ska kunna spela in i 1080p @ 24 fps och ha många manuella inställningar. Vet inte om någon av dessa kameror spelar in i 24fps eller har många inställningar så som shutter speed t.ex
      ,hittar ingen info på google.

Tips på vilken som är bäst skulle vara uppskattat men det skulle också vara uppskattat med tips på andra kameror om det finns någon som skulle vara bättre för amatörfilmer i samma prisklass. Kan vara värt att notera att jag tänker redigera
      klippen i After Effects om det har någon inverkan på vilken kamera som är bäst.

Kan också vara uppskattat med tips på stativ och lite info om vilka stativ som passar på vilka kameror o.s.v...
    • By qm-alexander
      Hejsan Alexander heter jag och har ett otroligt stort intresse för film och allt som har att göra med detta.

Jag söker nu folk som delar samma intresse och skulle vilja göra film i Gävle.
      Mina kunskaper är allt från att driva projekt till att animera 3D i (Maya) och utveckla hemsidor, men ser mig själv som en projektledare.

Hör av er om ni bor i gävle (Eller i närheten) så kan vi diskutera lite om vad för typ av filmer vi kan göra osv.

Ha det gött alla!

MVH Alexander
  • Create New...