Gå till innehåll

Dvd i Pinnacle Studio 9 Plus - inställningar för bästa ljud och bild


freddda

Recommended Posts

haj siter här å har gjort klart en film me pinnacle studio 9 plus.

 

å nu ska jag bränna den på dvd så då undrar jag va jag ska ha för inställningar för att få bästa bild å ljud kvalite va ska man ta

 

finns nåt man kan kryssa i vbr ir cbr på va ska jag ta ???

 

å vilket ljud ska jag ta

dolby® digital 5.1 channel

dolby® digital 2 channel

mpa (mpeg - 1 layer 2)

pcm

Länk till kommentar
Share on other sites

Tänkte bara hör om du har problem med att skapa dvd skivor från Pinnacle Studio 9?

 

Jag har problem och har kontaktat Pinnacle support som angav minst 12 olika anledningar till varför deras programvara kan misslyckas att bränna en dvd. Vore intressant hur du gör!

 

Kan du rekommendera någon bra dvd media? Fick tips att TDK är bäst men som sagt kan inte uttala mig för jag lyckas inte bränna en bra dvd.

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller på att bränna just nu och har också problem lite då och då. Lustigt att du säger att TDK skall vara bäst, det är det märket som ligger i brännaren och än så länge har det blivit bra kvalité med det.

 

Beträffande Inställningar har jag kört på 2,0 ljud och bästa bildkvalité blir minst minuter på skivan men jag behöver bara 58...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...