Gå till innehåll

Tips på bra Western filmer?


OSHE_Ante

Recommended Posts

[citat=OSHE_Ante]Är det någon som har sett några bra western filmer, om man inte räknar med Sergio Leone, John Wayne och Clintan filmer?[/citat]

 

 

Ouch, blir lite svårt nu.. hmm det finns en som jag inte har sett som heter American Outlaws som är ganska ny.

Länk till kommentar
Share on other sites

Bland mina favoriter kan jag tipsar om: Ride the High Country (1962) även den gjord av Sam Peckinpah, Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969), The Man Who Shot Liberty Valance (1962) - opps Wayne är ju med där eller varför inte Kevin Costner nya westenfilm Open Range (2003) som faktiskt var riktigt bra...

Länk till kommentar
Share on other sites

Det finns en B-film som heter LONE WOLF MCQUADE med Chuck Norris. En sorts modern västern med helt lysande musik i bästa Morricone-anda. Detta är förmodligen den B-film som ligger mig närmast hjärtat. Till och med Chuck Norris är bra. Hur som helst är det en annorlunda Sergio Leone-kopia. Finns äntligen på dvd och är rätt så billig, så det är en film ni måste se!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...