Gå till innehåll

Greenscreen- vad gör jag för fel ?


warpz

Recommended Posts

Hejsan.. Jag har länge haft som dröm att kunna filma snyggt mot greenscreen.. jag har satt upp en greenscreenduk i källaren och filmat in en snutt.. men hur jag än försöker så blir det inte bra i redigeringen..Jag har testat med Premier, AE och några gratis program.. men alltid samma fel.. Det blir små områden som blir som som något svart otydligt, och när jag keyar bort de så finns det alltid något likadan på annat ställe på nästa frame och om jag fortsätter så så är snart halva jag borta på filmen.. vad ska jag göra för att få det snyggt ? På bilden här nedan är ljuset kasst, men det är ändåså inte i de områderna som det blir konstigt.. Så snälla vet någon vad jag gör för något fel ? Något tips på program eller guide ?

green.JPG

Länk till kommentar
Share on other sites

Du kan även prova att lägga till sk. garbage mattes. Dvs du markerar delar av bilden du inte kommer att behöva med en mask och tar bort dom.

 

På så sätt behöver du bara oroa dig över dom delarna som är runt karaktären.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

OM du använder adobe premier så ska du såklart välja greenscreen keeyin. din duk var allt för ogrön. o ljuset sög. men gör så här. använd replace color o ta dem områden o väl mer grön. d brukar funka. testa dig fram. du kommer fixa d till slut

 

/mvh amatör filmaren

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...