Jump to content

Recommended Posts

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By IntrigFilmTv
      Hej!

Nu arbetar jag och Henrik Qvarnström med en ny kortfilm och här kommer ni att kunna följa projektet framöver. Nästan alla i teamet, både framför och bakom kameran, kommer från Filmcafe.se.

Det har äntligen blivit dags för skräckfilm!

Framför kameran:

Frida Liljevall
      Thomas Hedengrahn
      Claes Hartelius

Bakom kameran

Regi: Robert Selin
      Foto: Henrik Qvarnström
      A-ljud: Jonas Thorzén
      Smink: Magdalena Vidsäter

m.fl.

Redan nu kan ni spana in vår officiella sida på Facebook om ni vill tjuvtitta. Glöm inte att "gilla" sidan så hjälper ni oss att nå ut :0)

http://www.facebook.com/BadNewsKortfilmen

Kram/R
    • By MartinÅhlin
      Tjena! Jag heter Martin och driver tillsammans med några snubbar ett produktionsbolag vid namn Blåfilm uppe i Luleå. Vi gör allt från reklamfilm till egna produktioner i form av kortfilm och fiktion.
      "Hennes Svarta Vingar" är titeln på vårt största projekt hittills och är en skräckfilm som handlar om en bonde på 1800-talet som får besök av vad som verkar vara en kvinna som fallit från himlen.
      Jag har skrivit och regisserat filmen som är en samproduktion mellan Blåfilm, Filmgården HB och Filmpool Nord AB.

Filmen är just nu i postproduktion och beräknas få sin premiär någon gång i januari 2013.

Jag undrar om ni vill kolla in den första av två teaser trailers för filmen? Den andra teasern kommer i november. Kolla in och kom gärna med åsikter eller whatever!

Blåfilms hemsida: Blåfilm.se | Produktionsbolag i Luleå | Reklamfilm, musikvideo, kortfilm, etc
      Filmens hemsida: Her Black Wings
      Blåfilm på Facebook: Blåfilm

Ha det kung!
      // Martin Åhlin

• By MrOddwick
      Själv har jag inte hittat någon speciell som handlar om oss filmskapare, men har väl letat för lite. Annars är ju inbyggda väder-appen en bra app för planering av film. Likaså kartan ifall folk har svårt att hitta till inspelningsplats. Lite långsökt kanske.

Så vilken app till iPhone eller android har ni haft mest användning av? Har ni tips på några bra appar?
    • By AdamEmilio
      Handling: Fyra TV-studenter från norra Sverige ger sig iväg för att göra en dokumentär om det nedlagda mentalsjukhuset Svartbecka. De blir varnade att inte åka dit av en före detta anställd sjuksköterska. Men de tar inte varningen på allvar...

Längd: 15 min [Filmen är engelskt textad då den deltar i en internationell filmfestival via youtube]

Filmad med en JVC GY HM700. Redigerad i Final Cut Pro. Ljudeffekter skapade i Soundtrack Pro. Specialeffekter skapade i After Effects. Ljussättning endast kameralampa.

Denna kortfilm är producerad av TV-studenterna; Adam Östberg, Alexander Kvist, Dawan Delshad, Hans Montelius, Joanna Lindqvist och Malin Frieberg, från Luleå Tekniska Universitet.

Tanken med filmen var att skapa en svensk så kallad "find footage", som tex. The Blair Witch Projekt eller Paranormal Activity. Främst för att hela produktionsteamet älskar skräckfilm men även för att utbudet av svenska filmer inom denna genre är minimal. Hela produktionen, från manusarbetet till färdig produkt tog 2 ½ månad. Vi valde att ljussätta 90 % av filmen med endast kameralampa för att få till "verklighets känslan" samt att hela filmen ska ha en känsla av smutsighet, alltså inte planerade tagningar från olika vinklar osv. Men självklart är varenda scen planerad. I vissa scener har vi tex. medvetet inte tagit vitbalansen därför att man ska få känslan av att kameran "bara slogs på".

Länk till filmen:
    • By Ivan
      Hej :)

Uppslukad av mörka tankar tvingas hon in i en tunnel för att konfronteras med varelsen som är ute efter henne.

Genre: Horror/Monster

Längd:5min

Filmen spelades in vintern 2010 i en iskall tunnel. På grund av filmens alla vfx bilder och att hela teamet jobbade gratis, helger och sena kvällar, så tog postproduktionen ca4 månader att färdigställa. Vi hade otroligt kul och det var minst sagt lärorikt och jag hoppas att andra kan njuta av att se den och kanske bli inspirerade.

Filmad med en Canon 5D + canon 24-70 2.8.
      Program: Final Cut, Photoshop, After Effects, Maya, Pro Tools
      Budget: 0$

VFX - breakdown

facebook sida: http://www.facebook.com/#!/pages/The-Tunnel-short-film/102604203181172

//Ivan Radovic
  • Create New...