Gå till innehåll

Windows Movie Maker-videofångstproblem


Mållgan

Recommended Posts

Jag provar Windows Movie Maker men det stökar till sig redan vid videofångsten från Canon MV20-videokameran (via firewirekortet). Fångsten startar från kameran men man ser att den avslutas redan vid 3 kb trots att videokameran fortsätter att spela upp. I videofångsfönstret spelas filmen inte alls upp utan en diffus suddig stillbild, föreställande videofilmens första ruta(or?) visas upp. Jag har valt alernativet att filmen ska sparas på hårddisk och Inställningen "Hög kvalitet". Det blir samma problem om jag väljer att filmen ska sparas som en DV-AVI.fil.

Det blir ingen skillnad om jag stänger av Norton-brandväggen. Jag har också uppdaterat Windows XP från Microsoft som ska rätta till ett problem som kan uppkomma med firewireanslutningen när SP2 har installerats.

Någon som kan tänka sig vad som är felet?

Länk till kommentar
Share on other sites

men jag provade nu att videofånga från min nya Panasonic NV-GS55 och då gick det smärtfritt. Märkligt att inte min "gamla" Canon MV-20 fungerar "in till" Movie Maker när den fungerar med Pinnacle Studio 8.0. Jag installerar tills vidare inte det program som Du tipsade om (som tydligen ska möjliggöra videofångst till AVI-filer. Jag vill videofånga och skapa wmv-filer som lagras på hårddisken för vidare redigering i Movie Maker.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...