Gå till innehåll

Tips på enkel 3D-animering?


Recommended Posts

är de någon som kan tippsa om ett 3d program som inte är helt omöjligt att lära sig att hantera (om det nu finns nått sånt).

 

De få program som jag fattar hyffsat, dem kan man ju inte animera i,

så då sitter man där med ett häftigt monster som man lyckats bygga ihop å tänker "vad kul de skulle vara om han fick liv också!!"

Länk till kommentar
Share on other sites

Inget 3d program är omöjligt!

 

Jag vill nog påstå att det inte finns några genvägar till att lära sig animera i 3d. Karaktärsanimering som du syftar till ar nog det svåraste man kan syssla med inom 3d, lär dej grunderna först och avancera sen. Och jag lovar, det kommer både bli bättre och roligare om man ger det lite tid.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Mr.Man]Inget 3d program är omöjligt!

 

Jag vill nog påstå att det inte finns några genvägar till att lära sig animera i 3d. Karaktärsanimering som du syftar till ar nog det svåraste man kan syssla med inom 3d, lär dej grunderna först och avancera sen. Och jag lovar, det kommer både bli bättre och roligare om man ger det lite tid.[/citat]

 

Precis, det är nog inte själva programmet som är det svåra att lära sig.

Utan hur en människa rör sig. På en utbildning helt för 3d-animatörer gör dom typ inget annat än att tecknar och sånt första året.

Länk till kommentar
Share on other sites

vilket program kan vara bra att använda om man är nybörjare på området då?

Helst nått gratis program som man kan ladda ner!

 

Har provat med Blender som jag laddade ner från http://www.blender3d.org/ men det verkar rätt så krångligt.

 

Har testat Caligari TrueSpace och även massa program som man inte kan göra animationer med.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 10 månader senare...

[citat=blood_boy]all 3d programs are very easy to learn, just depends on how much you want to learn and and how good you want to be... but mostly is all up to you... and how smart you are... sorry, that was not very nice but it was the truth...[/citat]

 

Wow! You master all the 3d programs out there then!! Respect....

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...