Jump to content

Coolaste Filmskurken

Ammoniak
 Share

Recommended Posts

[citat=Jeopardyjack][citat=trancedanne]

filmkrönikan? ja du jag har visserligen inte sätt filmkrönikan på ett jävla tag men skulle inte lyssna på en snubbe som säger att Lilja 4 ever är den mest överskattade filmen genom tiderna..[/citat]

Jag diggar filmkrönikan. O tycket överlag det är ett ganska bra program. Problemet jag har med programmet är att jag tycker Emma är alldelles för optimistisk.[/citat]

Tycker tvartom, Orvar har blivit alldeles for stort ego och sjalvutnamnd filmmaster. Emma daremot som ny har en helt annan syn pa film, foredrar henne helt. Menar, va har hant med gamle Orvar som gav Resident Evil en 4a och Vargarnas Pakt en 5a? Det var tider det, nu skulle de sannolikt hamna runt 2 eller 3 ifall de slapptes igen...bla

[citat=Pandan]Orvar har blivit alldeles for stort ego och sjalvutnamnd filmmaster. Emma daremot som ny har en helt annan syn pa film, foredrar henne helt. Menar, va har hant med gamle Orvar som gav Resident Evil en 4a och Vargarnas Pakt en 5a? Det var tider det, nu skulle de sannolikt hamna runt 2 eller 3 ifall de slapptes igen...bla[/citat]

Alla gör misstag men båda håller måttet om ni frågar mig. Emma är typiskt flickaktig och Orvar är typiskt pojkaktig.

[citat=Stavrogin] dissar du den totalt eller?[/citat]

Totalt. Kanske för att Orvar gav den en femma innan jag såg den, och att en av mina vänner var helt galen i den, blev väl väldigt besviken. Kanske ska man ge den en ny chans, för när jag såg den så tyckte jag att den var......dålig helt enkelt.

[citat=_nemo_][citat=Stavrogin] dissar du den totalt eller?[/citat]

Totalt. Kanske för att Orvar gav den en femma innan jag såg den, och att en av mina vänner var helt galen i den, blev väl väldigt besviken. Kanske ska man ge den en ny chans, för när jag såg den så tyckte jag att den var......dålig helt enkelt.[/citat]

ge den en ny chans, ja...

• 1 year later...

Kan inte förstå hur ni kan glömma både Keyser Soze (De Misstänkta) (''The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist). Kevin Spacey är helt otrolig i den här fantastiska filmen.

Man får inte heller glömma Hans Gruber (Die Hard) spelad av Alan Rickman, Big Chris (Lock, Stock...) spelad av Vinnie Jones och Brick Top (Snatch) spelad av Alan Ford. Dessutom, självaste Don Corleone måste väl räknas som skurk?

Men Boba Fett och Mr.Smith är också grymt coola.

hehe...

ok förutom som ni nämner: Hans Gruber, Lee Woo Jin, Keyzer Soze och Agent Smith

så vill jag ha med:

Jack Nicholson i valfri skurkroll. som någon sa "Han har världens mest opålitliga leend" :e

Bill Foster aka D-FENSE från Falling Down, Jag har sett filmen otaliga gånger och varenda scen med honom är klassisk. Varenda replik är citatvänlig. Ta bara när han går in på Wammy-burger och inte får köpa frukost... Ingen film drar fram det sämsta i mig och gör att jag tycker att det är häftigt som Falling Down.

Filmskurk: Uwe Boll... aldrig förr har väl någon gjort sig ovänn med så många tittare ;) Har själv förresten endast sett Alone in the Dark, och det var inte den sämsta film jag någonsin sett, för han lyckades hålla mitt intresse igenom all det taskiga skådespeleriet, det förbryllande händelseutvecklingarna och de ja... allt... Inte den sämsta film jag sett, men inte riktigt bra heller. Som dator/tvspelsfilmgenredödare står nog ändå Doom och Super Mario Brothers...

Boba Fett? Kanske i episod 2 och 3 och alla spinoffserier,spel,böcker och allt sånt, men jag hade för mycket upppmärksamhet på att försöka komma på varför Lucas gav huvudrollen till talfels Hayden... för mig är boba fett fortfarande den där som syntes lite i ep5 och som Han av misstag trycker sönder jetpacken på i ep6. minnesvärd, ja. cool, han var ju knappt med!

Jag har säkert missat flera coola skurkar men jag får väl återkomma...

Jag kollade förut förresten på filmkrönikan, men efter det att orvar gav Sky Captain fullt betyg, så kan jag inte respektera karln. Det förutom att han är väldigt jobbig att se på teven, med sina framstyltade långrandiga filmvetar-monologer som har mer med en shakespeartolkning att göra än filmrecensering i mitt tycke.

Alan Rickman är som sagt riktigt bra i Die Hard. Henry Fonda gillar jag även i Harmonica-Once Upon A Time In The West. Det är ju inte en skådis man förknippar med skurkroller annars. Sen har vi ju William Defoe som Bobby Peru i Wild At Heart, här snackar vi fula tänder. Fast min No 1 bland skurkar är nog Dennis Hopper som Frank Booth i Blue Velvet. Har aldrig sett någon mera labil på film.

Filmskurk: Uwe Boll... aldrig förr har väl någon gjort sig ovänn med så många tittare ;) Har själv förresten endast sett Alone in the Dark, och det var inte den sämsta film jag någonsin sett, för han lyckades hålla mitt intresse igenom all det taskiga skådespeleriet, det förbryllande händelseutvecklingarna och de ja... allt... Inte den sämsta film jag sett, men inte riktigt bra heller. Som dator/tvspelsfilmgenredödare står nog ändå Doom och Super Mario Brothers...

Appropå Uwe Boll, han utmanade ju sina största internetkritiker i boxningsringen för ett tag sedan. resultatet kan ni se här på film.

dom idioter som gick upp mot honom verkade ha noll erfarenhet av sånt, vilket får en att tänka på ett citat från Spaceballs.

"Evil will always triumph because good is dumb."

- Dark Helmet