Gå till innehåll

falun, medieproduktion, rörlig bild?


darko

Recommended Posts

Jag läser "Bildproduktion - inriktning rörlig bild" 120p i just Falun.

 

Jag kan säga så mycket som att man lära sig väldigt mycket faktiskt! Jag har utvecklats fruktansvärt mycket under den tiden jag gått här. De har kompetent personal, även om pedagogiken inte är den bästa, och de har schysst utrustning.

 

Att tänka på är att utbildningen är en TV-utbildning. Men första terminen är det mycket praktiskt arbete och fiktionsfilmer som gäller. Andra terminen, som jag går nu, är Ljudproduktion A. VÄLDIGT teoretiskt och tugnt, men är man målinriktad så är det klart att även det går. Och det finns faktiskt en hel del intressant i den kursen också, man lär sig som sagt väldigt mycket.

 

Jag rekommenderar utbildningen!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Tam]Jag läser "Bildproduktion - inriktning rörlig bild" 120p i just Falun.

 

Jag kan säga så mycket som att man lära sig väldigt mycket faktiskt! Jag har utvecklats fruktansvärt mycket under den tiden jag gått här. De har kompetent personal, även om pedagogiken inte är den bästa, och de har schysst utrustning.

 

Att tänka på är att utbildningen är en TV-utbildning. Men första terminen är det mycket praktiskt arbete och fiktionsfilmer som gäller. Andra terminen, som jag går nu, är Ljudproduktion A. VÄLDIGT teoretiskt och tugnt, men är man målinriktad så är det klart att även det går. Och det finns faktiskt en hel del intressant i den kursen också, man lär sig som sagt väldigt mycket.

 

Jag rekommenderar utbildningen![/citat]

 

vad menar du med att pedagogiken inte är den bästa?

kan du ge exempel på hur dom olika momenten i utbildningen är upplagda?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Det jag menar med att pedagogiken inte är den bästa är att de inte är så bra på att lära ut. Men jag vet inte riktigt om man ska klaga egentligen... De kan ju sina områden, många av lärarna har jobbat med Ingmar bergman och har många års erfarenhet inom branschen osv, så de är definitivt kompetenta...Det är mycket praktiskt arbete så man lär sig på det sättet, vilket jag iofs tycker är det bästa sättet att lära sig på!

 

Kursen Bildproduktion A 20p är upplagd i fyra delkurser:

Delkurs 1: Introduktion till bildberättande 5p, DVCAM-utbildning, djup, platt osv. Göra små kortfilmer/övningar.

Delkurs 2: Introduktion till TV-produktion 5p, lite fysik & matematik, tenta i TV-teknik, genomgång av TV-studion.

Delkurs 3: Fiktion 5p, skriva kortfilmsmanus, planera, filma.

Delkurs 4: Reflektion kring bildproduktion 5p, Filmövning, PM-uppgifter, estetik.

 

Kursen Rörlig bildproduktion 20p skiljer sig mot Bildproduktion A 20p på det sättet att de använder sig av XL1:or och final cut. De läser inte heller TV-teknik...

 

Hoppas det svarade på din fråga. Haré!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Tam]Det jag menar med att pedagogiken inte är den bästa är att de inte är så bra på att lära ut. Men jag vet inte riktigt om man ska klaga egentligen... De kan ju sina områden, många av lärarna har jobbat med Ingmar bergman och har många års erfarenhet inom branschen osv, så de är definitivt kompetenta...Det är mycket praktiskt arbete så man lär sig på det sättet, vilket jag iofs tycker är det bästa sättet att lära sig på!

 

Kursen Bildproduktion A 20p är upplagd i fyra delkurser:

Delkurs 1: Introduktion till bildberättande 5p, DVCAM-utbildning, djup, platt osv. Göra små kortfilmer/övningar.

Delkurs 2: Introduktion till TV-produktion 5p, lite fysik & matematik, tenta i TV-teknik, genomgång av TV-studion.

Delkurs 3: Fiktion 5p, skriva kortfilmsmanus, planera, filma.

Delkurs 4: Reflektion kring bildproduktion 5p, Filmövning, PM-uppgifter, estetik.

 

Kursen Rörlig bildproduktion 20p skiljer sig mot Bildproduktion A 20p på det sättet att de använder sig av XL1:or och final cut. De läser inte heller TV-teknik...

 

Hoppas det svarade på din fråga. Haré![/citat]

 

 

det låter intressant. är det intressant? men vad menar du med fysik och matematik? nu blir jag nervös..

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...