Jump to content

CUDA, NVIDIA-varningar efter uppdatering...

revilofoto
 Share

Recommended Posts

• 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By Daniel Hållquist
      Hej! Någon som är kunnig när det gäller DCP:s?

Jag har gjort en med Adobe Premiere. Vid export valde jag helt enkelt Wraptor DCP. Exporten tog 62 timmar.

Nu undrar jag dock om något gick fel. Vid exporten såg jag att filen var väldigt stor, 805871 MB, men efter det exporterat klart stod det att DCP-mappen endast var 18,8 GB. Eftersom den exporterade i 62 timmar så man tycker den borde vara större. Eller komprimeras den vid export?

/D
    • By Jensamannen
      Skall klippa film från 3 kameror som multicam klipp i Premiere. Jag har filmat med 3 DSLR-kameror och intervjun är 1timme lång så kamerorna delar ju upp filmen i typ 20min klipp. När man då gör en multicamsekvens av alla klippen från 3 kameror läggs varje litet klipp i en egen kanal trotts att dom flesta av dom egentligen kommer från samma kamera. Kan man på något sätt städa ihop så man bara får 3 spår. Ett spår för varje kamera.
    • By Jensamannen
      Jag har lagt ett justeringslager med Lensflare på i ett filmklipp i After effects. Nu skulle jag vilja lägga en lätt oskärpa på min Lensflare, men hur gör jag det utan att påverka filmklippet i botten. Jag vill bara att det skall påverka min Lensflare.
    • By anders10
      Hej!

Som rubriken antyder så älskar jag och hatar detta program.. :) Har klippt med det ett par år nu och lärt mig det hyfsat och jag gillar det verkligen när det fungerar. Jobbade senast på en dokumentär som blev klar i förra månaden och var ganska omfattande i material, dock användes inte så extremt med effekter men det blev en del ljudspår/musik/stillbilder/rörlig bild, text etc, det vanliga helt enkelt. Har haft extremt många kraschar där programmet fullständigt hänger/låser sig och fryser till is. Det kan nog räknas i hundratal under den sista månaden som dessa kraschar inträffade. Klippte vi fem timmar på en dag så kanske det rörde sig om 15-20 gånger. Oftast räckte det med att starta om datorn och fortsätta till nästa frysning men har varit i kontakt med Adobe så många gånger att det inte går att räkna då de fått fjärrstyra och rätta till problemen. Därför så hatar jag detta hemska program! Samtidigt är det ju fantastiskt när det fungerar! Har vid ett par tillfällen bett teknikern gå in och kolla min dator om han eller hon kunnat peka på en svag länk men de säger alla att min dator bör räcka. Detta handlar inte om 4k redigering utan vanlig hd.
      Det jag själv tror kan vara den svaga länken är processorn som har hängt med ett tag och det är en i5 2500k vilken i och för sig många säger vara mycket bra. Nvidia Geforce GTX960, 16 ram ssd + vanliga.

Är på gång in i ett nytt projekt men känner att jag vågar inte fortsätta så här då det ger mig svaga nerver.. Flera har rekommenderat Final Cut X och menar att det är betydligt smidigare och stabilare.
      Samma sak i det avseendet med Premiere, det hackar och hänger sig på tidslinjen konstant. Håller på att få gråa hår emellanåt när man ska gå tillbaks och kolla. I alla fall säger personerna jag pratat med att Final Cut inte håller på sådär.
      Vill inte ge mig på varken Sony vegas eller Edius utan hålla mig till de stora eftersom jag är ganska oteknisk och beroende av att kunna få tips på nätet. Alltid bra med många användare som blir = många tips!

Frågan är vad ni som är tekniskt duktiga att jag ska göra? Uppgradera datorn med en ny processor och lite annat och hoppas på det bästa eller lämna Adobe och satsa på Final Cut och i så fall hur pass kraftig Mac bör man ha som är lagom för uppgiften. Inget överdrivet. Spelar aldrig och det kommer inte att bli tal om 4k. Inte nu och inte sen! Blir ju ganska dyr fråga i så fall. Samtidigt så måste jag ha ett fungerande system.

Mycket tacksam för alla svar!

Vänligen
      Anders
    • By henrikp
      Har råkat på ett ljudproblem som jag aldrig varit med om förr, trots att jag gjort exakt samma redigering/rendering tidigare.
      Jag har filmat en föreläsning där ljudet är inspelat med en Zoom H4 i wav 32-bit 48 khz. Videomaterialet är inspelat med en Nikon D750 och en Canon XA10.
      I Premiere Pro CC 2018 har jag ändrat speed 100,04 % på ljudfilen (för att motverka det välkända synkproblemet som uppstår i förhållande till videomaterial från dsrl).
      Allt låter finfint i råmaterialet och i projektet. Ljudtopparna går aldrig över -1 på VU-mätaren och ligger allmänt runt -6 till -3.
      Men när jag exporterar - oavsett till vilket format - uppstår ett "knaster" i ljudet där föreläsaren pratar. Aldrig i tystnaden/bakgrundsljudet, bara på rösten. Oavsett exportering via Media Encoder eller direkt i Premiere.
      Samma sak uppstår om jag väljer "Edit clip in Adobe audition", eftersom ljudet då renderas först och har detta "knaster" när det dyker upp i Audition.
      Hur råder jag bot på detta?
  • Create New...