Gå till innehåll

Guide för komprimering


Hane

Recommended Posts

Har förstått det här med att man skall använda någon typ av extern codec (typ XVID) för att få lite bättre kvalitet på sin exporterade video. Misstänker att jag har en XVID codec på datorn för jag kan spela upp XVID videor på datorn. Vad jag dock inte riktigt får ordning på är hur man använder sin installerade codec i Premiere?

 

Någon som tror dom skulle skriva en liten guide om hur man i praktiken går till väga när man använder en extern codec i Premiere? Gärna från början, alltså vilken exakt fil man skulle kunna använda sig av, till slutet alltså färdig exporterad video??

 

Ellen någon kanske har en länk till en bra guide??

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=walfridson]http://www.voodoofilm.org/forum/attachment.php?attachmentid=672

hoppas det hjälper lite...[/citat]

Man tackar för snabbt svar men det hjälpte dessvärre inte. Mitt problem är att i listan där man väljer codec så kommer det inte upp något annat val än "standardvalen": DV avi, quicktime, GiF, filmstripp osv... Kanske e mitt problem att jag inte kan installera en codec ordentligt. Så om någon kan hjälpa mig med detta istället så hade jag varit tacksam.

 

Vilken fil (en exempelfil bara spelar ingen roll vilken, Divx kanske) skall jag ladda hem?? Och hur installerar jag codecen sedan??

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...