Guldragge 10 Posted April 30, 2018 Share Posted April 30, 2018 Hej. Har en, som rubriken säger, tidig 2011 MacBook Pro som jag uppgraderat till 8gb ram. Skulle vilja köra finalcut på denna eftersom jag gör det på min iMac. Undrar om MacBooken klarar av det, eller om den är för gammal och svag? Mvh//Ragnar 0 Quote Link to post Share on other sites
Guldragge 10 Posted May 1, 2018 Author Share Posted May 1, 2018 Jorå, det funkade rätt bra! 0 Quote Link to post Share on other sites
pinnennet 10 Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 Härligt att höra, men gissar på att det segar ner om du gör färgkorrigering etc på HD-material? 0 Quote Link to post Share on other sites
Aettan 10 Posted June 19, 2018 Share Posted June 19, 2018 Om du optimerar media om det nu heter så i FC så borde det funka även med 1080 Lätt utanför ämnet och @ pinnennet, kollade på din hemsida och undrar lite vad för typ av material ni kommer att sända. Undrar för att jag har lite livestreamnings prylar själv och har länge funderat på om det går att tjäna pengar lokalt med dom. Att sända lokala nyheter, kommunmöten/debatter etc är inte riktigt min grej men det kanske finns nåt annat bra. 0 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts