premiere pro: Premiere Pro älskar och hatar..tips hårdvara
-
Similar Content
-
By Daniel Hållquist
Hej! Någon som är kunnig när det gäller DCP:s?
Jag har gjort en med Adobe Premiere. Vid export valde jag helt enkelt Wraptor DCP. Exporten tog 62 timmar.
Nu undrar jag dock om något gick fel. Vid exporten såg jag att filen var väldigt stor, 805871 MB, men efter det exporterat klart stod det att DCP-mappen endast var 18,8 GB. Eftersom den exporterade i 62 timmar så man tycker den borde vara större. Eller komprimeras den vid export?
/D
-
By Jensamannen
Skall klippa film från 3 kameror som multicam klipp i Premiere. Jag har filmat med 3 DSLR-kameror och intervjun är 1timme lång så kamerorna delar ju upp filmen i typ 20min klipp. När man då gör en multicamsekvens av alla klippen från 3 kameror läggs varje litet klipp i en egen kanal trotts att dom flesta av dom egentligen kommer från samma kamera. Kan man på något sätt städa ihop så man bara får 3 spår. Ett spår för varje kamera.
-
By Jensamannen
Jag har lagt ett justeringslager med Lensflare på i ett filmklipp i After effects. Nu skulle jag vilja lägga en lätt oskärpa på min Lensflare, men hur gör jag det utan att påverka filmklippet i botten. Jag vill bara att det skall påverka min Lensflare.
-
By henrikp
Har råkat på ett ljudproblem som jag aldrig varit med om förr, trots att jag gjort exakt samma redigering/rendering tidigare.
Jag har filmat en föreläsning där ljudet är inspelat med en Zoom H4 i wav 32-bit 48 khz. Videomaterialet är inspelat med en Nikon D750 och en Canon XA10.
I Premiere Pro CC 2018 har jag ändrat speed 100,04 % på ljudfilen (för att motverka det välkända synkproblemet som uppstår i förhållande till videomaterial från dsrl).
Allt låter finfint i råmaterialet och i projektet. Ljudtopparna går aldrig över -1 på VU-mätaren och ligger allmänt runt -6 till -3.
Men när jag exporterar - oavsett till vilket format - uppstår ett "knaster" i ljudet där föreläsaren pratar. Aldrig i tystnaden/bakgrundsljudet, bara på rösten. Oavsett exportering via Media Encoder eller direkt i Premiere.
Samma sak uppstår om jag väljer "Edit clip in Adobe audition", eftersom ljudet då renderas först och har detta "knaster" när det dyker upp i Audition.
Hur råder jag bot på detta?
-
Recommended Posts