panasonic: HC-VXF990 - 4K kamera som jag inte blir klok på... (Vilka andra att kika på?)
-
Similar Content
-
By plf66
Jag har nyligen blivit med ett par HMC151. Passar mig perfekt eftersom de har CCD-sensor. Någon som fortfarande använder modell?
Jag behöver köpa nya batterier till dem för att gardera mig för några kommande långfilmningar med dåligt med laddresurser.
Någon som har tips erfarenhet vilka batterier jag bör köpa? Noname från Ebay.de, eller andra idéer?
Det är ju bra om kameran visar rätt återstående batteritid, men inte livsavgörande.
-
By mediamicke
Hej!
Har en HVX200 (32 GB kort, 2 batterier samt ordentlig kameraväska).
Kollade lite på eBay och verkar ligga mellan 3-7000:- beroende på utrustning.
Skulle 4000:- vara för mycket att sätta ut den för?
Har även komplett Reflecmedia kit med ring (grön chroma), uppfällbar bakgrund (ca 2x2 m) samt matta, lite äldre version på själva ringen.
Mycket svårt att hitta något uppskattat värde på det, någon som kan hjälpa till?
Mvh
Micke
-
By Dark_tree
Hej!
Jag har hemma en DVX100BE som nu inte används alls pga. tidsbrist samt svårigheter att jobba med den pga min dator som kan mata in DV material är paj. Då den är knappt använd under 100 timmar, så borde värdet på den vara relativt högt? Samt att dessa säljes inte längre på butik? Eller gäller det samma med kameror såsom med all elektronik att värdet går ner markant?
-
By Bosse_A
Nu har jag fått den nya 4K-kameran. Det känns bra att prova något nytt. Jag har under ett antal år filmat en Panasonic TM900 och kvaliteten har räckt ill för att visa film på biograf. Den nya kameran har även möjlighet att filma högkontastbilder med HDR-inställning. Jag daterade upp till Sony Vegas Pro 13 och redigeringen flyter fint även med 4K-material.
Här är lite info från filmvisningen:
”Toppsjöpojkarna” blev succé på Bio Kontrast | Södra Vings Hembygdsförening
-
By JRvideo
Panasonic annonserade tidigare i vintras om en kommande kamera med grymma specifikationer för både video och foto, bland annat inspelning i 4K och slow motion med 96 fps - nämligen Panasonic Lumix GH4. Kameran kommer finnas att köpa från april men har inte visats i Sverige ännu, förrän i helgen då Kanalgratis.se tillsammans med Lindqvist Radio & TV kommer ha den i sin monter på Sportfiskemässan i Kista! Så är du foto- eller fiskeintresserad, besök Sportfiskemässan och Kanalgratis.se på fredag, lördag eller söndag och spana kameran i deras fotohörna!
Har GH4:an visats tidigare i Sverige eller är detta premiär? Någon som vet?
-
Recommended Posts