Gå till innehåll

Hjälp!! Konvertera MP4 till MOV gratis..


anders10

Recommended Posts

Hej!

 

Ska vara med i Sveriges kortfilmsfestival i April. Filmerna ska vara inne senast 25 jan. Tänkte först att allt skulle vara frid och fröjd i år då det går att skicka en usb sticka med filmen. Men nej..

Den ligger på mp4 och de ska ha den i mov. Har suttit hela dagen med att försöka hitta ett gratisprogram som fixar detta. Låter enkelt.. men det är bara det att alla dessa "gratisprogram" inte är så himla gratis när allt kommer omkring. Filmen är 12 min och maxgräns för gratisanvändning är 5 min på flera. Annars vill de ha 100-150 usd för en licens. Känns ju totalt vrickat med ett program som jag kommer att använda en gång om året på sin höjd.

Testade att exportera ut en quicktime ifrån Premiere Pro men då hoppar den automatiskt över på DV kvalle och det verkar inte som det går att ändra. Känns ju lite tråkigt att behöva skicka in en full-hd som en dv.

Någon vänlig själ som kan hjälpa mig? "Handbrake"? fast det förstod jag noll av. De andra som var "gratis" var ju väldigt enkla att förstå sig på i alla fall.. Varför alltid detta strul när man ska lämna in filmer. :) Undrar om jag någonsin varit med om att det varit enkelt..

 

Mycket tacksam för all hjälp. Mvh Anders

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag skickade just PM med mitt telefonnummer, ifall du vill komma hem till mig och försöka konvertera hos mig.

 

Alternativt kan du försöka få tag på någon hos Öppna Kanalen i Malmö. Dessutom finns ju en filmskaparförening i Helsingborg. Tror den heter Skånes Videoförening, eller något åt det hållet.

 

Förresten, har du provat om Lightworks, Da Vince Resolve Lite eller annat gratis redigeringsprogram kan konvertera?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...