ghijohansson 22 Posted October 14, 2016 Share Posted October 14, 2016 Hur spelar jag lämpligen blu-ray-skiva i datorn? Bakgrund som följer. Efter avslutad redigering vill jag ha filmen även som spelbar blu-ray. Skapa skivan var lätt. Men jag saknar blu-ray-spelare ansluten till TV-apparat. Och att spela blu-ray i datorn gick inte. Så jag gogglade. Den populäraste lösningen tycks vara att installera VLC som mediespelare. Rekommenderar ni andra att jag installerar mediespelaren VLC för att spela blu-ray-skivor? Jag har Windows 8.1. Eller finns bättre förslag? Det enda jag letar efter är alltså en gratis mediespelare som kan hantera spelbara blu-ray-skivor. 0 Quote Link to post Share on other sites
GeneralGaben 10 Posted October 14, 2016 Share Posted October 14, 2016 VLC absolut bästa mediaspelaren för Windows 8.1 Om du har NVIDA grafik så kan du höja "vibrance" till 90-100% så får du as bra bild. /Generalen 0 Quote Link to post Share on other sites
ghijohansson 22 Posted October 16, 2016 Author Share Posted October 16, 2016 Tack så mycket, då lägger jag till VLC i listan på vad som inom kort ska göras med min dator. 0 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts