Gå till innehåll

Så tar vi hand om slavdrivare i Thailand!


kyndel

Recommended Posts

  • 5 veckor senare...

Har du funderat på att göra en engelskspråkig version, eller en ny serie (med nya figurer) på engelska?

Jag menar, kanske kan det locka många viewers om du fortsätter i samma stil, men för en större publik.

Bara en tanke från min sida.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har funderat, men vet inte riktigt i vilket forum de skulle passa. Tack för responsen!

Du missförstår mig, men så var jag inte särskilt tydlig heller. Jag menade att "sälja in" filmerna till voodoofilms besökare, dvs att beskriva filmerna så att man blir sugen på att se dem. Det skulle ge fler tittare om inte annat.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Du missförstår mig, men så var jag inte särskilt tydlig heller. Jag menade att "sälja in" filmerna till voodoofilms besökare, dvs att beskriva filmerna så att man blir sugen på att se dem. Det skulle ge fler tittare om inte annat.

 

/Jakob

 

Jaha det var så du menade. Ja jag har väl inte funderat noga på vad jag borde skriva när jag publicerar för att locka fler att titta. Men det ska jag ta till mig och försöka göra med nästa film. Har du några tips på vad jag kan skriva? :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jaha det var så du menade. Ja jag har väl inte funderat noga på vad jag borde skriva när jag publicerar för att locka fler att titta. Men det ska jag ta till mig och försöka göra med nästa film. Har du några tips på vad jag kan skriva? :)

 

Med tanke på att detta är en community för filmskapare, vad sägs om

* Filmens handling

* Hur filmen skapats (program etc)

* Tillvägagångssätt

* Hinder och hur du överkom dessa

* Vad du tar med dig av det du lärt dig till nästa video

 

 

Som det är nu ser jag inte hur dina videor bidrar alls till forumet, och det tror jag reflekteras i bristen på respons.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jaha det var så du menade. Ja jag har väl inte funderat noga på vad jag borde skriva när jag publicerar för att locka fler att titta. Men det ska jag ta till mig och försöka göra med nästa film. Har du några tips på vad jag kan skriva? :)

 

För egen del handlar det mest om att vilja veta vad det är man klickar på, och om det verkar intressant. Är det en komedi eller en skräckfilm? Vad handlar filmen om? Varför borde jag vara sugen på den?

 

Som Tolin påpekar finns det mer information att ge som är intressant just för filmskapare. Jag kan till exempel tycka att det är intressant att veta varför filmen är gjord. Fanns det något särskilt syfte? Varför var du som filmare intresserad av ämnet?

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja ni gav mig många bra frågor att ställa mig själv. Ibland är skapandet så flytande att man tappar målet man är påväg mot. Men om man ska bestämma form så är det väl en komediserie med actioninslag som är inspirerad av barndomsminnen med tecknade serier man såg tidigt på lördagmornarna. Jag gjorde denna serie från början till min grabb, men har släppt ut den på tuben och fejan och fått en del respons där så jag började rikta en del skämt mot en äldre publik också. En del avsnitt är ju av mer satirisk typ, men skulle inte kalla serien för en ren satir/parodiserie då jag också vill berätta mina egna historier eller bara uttrycka mig.

 

/Ludde

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...