Gå till innehåll

Kan vi göra något av den här idén?


Spaceromancer

Recommended Posts

Jag har länge saknat en samlingsplats för oberoende filmare där man kan presentera sig själv och sina verk. Det är svårt att hitta något ställe där det inte ses som spam om man försöker sig på det. Så jag har satt ihop en egen sida med ambitionen att faktiskt skapa den här plattformen för oss.

 

STÄMMER INTE LÄNGRE [Hemsidan är väldigt enkel, jag klarar bara av den allra enklaste HTML, men kanske kan den komma att se annorlunda ut i framtiden om det blir något riktigt av det här projektet. Men just nu kanske vi kan klara oss med det här? Det viktiga är att det faktiskt händer något och att vi kommer igång, och allt eftersom kan vi sedan förändra och förbättra. Och en hemsida i 80-tals retro kan väl inte vara fel :) Det innebär en massa extra jobb för mig med att uppdatera sidorna, men det bjuder jag på.]

 

Jag har inga ambitioner att lägga till bloggfunktioner eller liknande, det funkar alldeles utmärkt med voodoo film tycker jag.

 

För att det här faktiskt skall bli något värdefullt för oss alla så behövs det lite deltagande från er sida. Jag förstår om det känns segt att fixa fram information och bilder, jag vet exakt hur det där känns, och kanske speciellt i det här stadiet när det är så gott som tomt på sajten ännu. Jag har bara lagt in mina egna filmer och lite info om mig själv som ett exempel på hur det kan se ut. Det skulle vara roligt om det faktiskt kunde bli något bra. Kan vi inte försöka anstränga oss lite och ge det en chans?

 

Några utvalda sidor så ni kan se hur jag har tänkt.

 

Dokumentärer

Filmpresentation

Presentation av filmare

 

Vad tror ni? Några tankar om det här?

 

Jag klistrar in texten från första sidan också.

 

 

 

För Svenska Oberoende Filmare

 

Kanske finns det någon annan liknande sida någonstans därute, där oberoende filmare kan presentera sig och sina filmer. En enkel sida där man inte behöver registrera sig, betala medlemsavgifter eller tillhöra något distributionsbolag eller liknande för att få vara med. Det är möjligt att det finns, men jag har då inte sett någon.

 

Jag har själv länge saknat just en sådan här sida, och eftersom ingen annan har tagit sig tid att göra det, då gjorde jag det själv.

 

Vinsten för mig, och alla andra, är att om vi marknadsför oss själva på en gemensam sida, då förstärker vi varandra så att slutresultatet blir större än summan av våra enskilda ansträngningar.

 

Det här är ett ställe där du som filmare kan spana in lite vad andra har gjort och vilka andra som håller på med film, men också ett ställe för alla andra att hitta svenska indie-filmer, köpa DVD, eller kanske hitta någon att erbjuda ett jobb eller arbeta tillsammans med.

 

Var med du också!

Du bestämmer själv vilken information du vill ha på sidan. Kanske vill du bädda in en Youtubefilm eller länka till en trailer? Har du t.e.x. ett paypalkonto och säljer DVD så kan jag lägga in det. Eller något annat. Skicka info, bilder och länkar så försöker jag göra så gott jag kan.

 

Förutom övrigt valfritt material så skulle jag vilja ha följande:

• Bild på dig själv: 300 x 388 px

• Bild på filmen: 1920 x 1080 px

• Länk till filmen

 

OBS!

De här sidorna är inte tänkta för att lägga ut familjens semestervideo, något roligt från barnkalaset, eller den helt sjuka grejen som du råkade filma med telefonen igår. För privata filmer av det slag kan jag varmt rekommendera Youtube istället.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ni kan skicka info och material till petri(at)slowlife.se

 

Vad jag åtminstone skulle vilja ha är:

• Bild på filmen + info och länkar.

• Bild på dig själv + presentation och kontaktinfo (om du vill presentera dig själv)

• Berätta vilken/vilka genre filmen skall presenteras under.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är inte tänkt att vara bara för långfilmer. Allt som ni vill dela med er går bra. T.e.x. kortfilmer: slowlifefilm eller musikvideo slowlifefilm. Eller kanske reklamfilmer slowlifefilm.

Vill ni inte lägga ut hela filmen så går det förstås bra med en trailer eller en länk. Eller kanske bara en presentation av er själva så att vi vet att du finns och jobbar med film.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...