Gå till innehåll

"Klipp mig, Se mig, Göm mig" - Kortfilm


Lump

Recommended Posts

 

Synopsis

Tre bröder spenderar tredje advent på olika håll. Den ena är besvärad av byggarna som jobbar precis utanför fönstret. Den andra försöker laga sin melodi-spelande slips inför sitt traditionella julfotografi. Och den tredje klipper bara deras pappas hår…

 

Bakgrund

Det här filmstycket har jag "jammat" fram.

Idén grundar sig i min avundsjuka på hur musiker som behärskar ett instrument kan "jamma" fram stycken utan att följa några noter - Helt på känsla! Organiskt, flytande och impulsivt. Jag tycker ofta att det ogenomtänkta och impulsiva tilltalar mig mer än det noggrant strukturerade. Det blir så oförutsägbart och "farligt" på något vis. Jag älskar också när det är oerhört kontrollerat men i kaoset av ett ögonblick när man tvingas ta beslut på studs, där händer det något väldigt häftigt.

Det problematiska med arbetssättet är väl att jag inte har några svar på varför-frågor... Det bara blev så. Någon del av mig ville göra just det här, just då, och det kändes kul!

 

Kan uppmuntra alla här att testa att göra en film så ohämmat man bara kan!

Blanda in så få människor som möjligt, tänk inte igenom scenerna för mycket - utan bara kör!

 

Allt gott!

Ludvig

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...