Gå till innehåll

bilträff försök att få till bra med action


Brad Fridell

Recommended Posts

Bra! Jag tror nog den bilintresserade gillar det. När jag filmat något sånt här har det bästa jag kommit på varit att köra intervjuer med folk på plats eller förare - för att kunna bygga en slags story, eller utveckling. Göra det lite mer intressant att följa. Men jag vet inte om jag lyckats.

 

Jag tyckte det var riktigt snyggt med övergången till baslådan! Bra med växling mellan de slirande bilarna och bilarna på parkeringen. De gånger du zoomar in (på motorn och ratten) tycker jag du skulle gjort något annat - gå från ofokus till fokus eller nått sånt. Snyggt med slow motion och fast motion.

Du kan använda lite fler kameravinklar. Själv har jag märkt att det blir väldigt snyggt om kameran utgår från marken.

 

Du får väldigt gärna kolla vad jag gjort och se vad du tycker:

 

Jag är amatör och har typ lärt mig filma och redigera när jag gjorde de här filmerna. Så du får ta min respons som du vill. Smaksak. :p

Länk till kommentar
Share on other sites

snyggt! nu är bilar inget stort intresse, därför tycker jag tyvärr att det blir lite långtråkigt att titta på. hur skulle det bli om du gjorde en version på typ 2 minuter med bara de absolut häftigaste bitarna? med lite högre klipptempo hade det nog blivit ännu bättre :)

Länk till kommentar
Share on other sites

snyggt! nu är bilar inget stort intresse, därför tycker jag tyvärr att det blir lite långtråkigt att titta på. hur skulle det bli om du gjorde en version på typ 2 minuter med bara de absolut häftigaste bitarna? med lite högre klipptempo hade det nog blivit ännu bättre :)

 

hehe ja intresset måste ju finnas håller ja med om :). ja den är en bra ide o jag har tänkt på det. ska faktiskt sätta mig ner o klippa ihop en film med dom fetaste bilarna från hela året från dom olika träffarna. får se hur de blir i slutändan.

Länk till kommentar
Share on other sites

Bra! Jag tror nog den bilintresserade gillar det. När jag filmat något sånt här har det bästa jag kommit på varit att köra intervjuer med folk på plats eller förare - för att kunna bygga en slags story, eller utveckling. Göra det lite mer intressant att följa. Men jag vet inte om jag lyckats.

 

Jag tyckte det var riktigt snyggt med övergången till baslådan! Bra med växling mellan de slirande bilarna och bilarna på parkeringen. De gånger du zoomar in (på motorn och ratten) tycker jag du skulle gjort något annat - gå från ofokus till fokus eller nått sånt. Snyggt med slow motion och fast motion.

Du kan använda lite fler kameravinklar. Själv har jag märkt att det blir väldigt snyggt om kameran utgår från marken.

 

Du får väldigt gärna kolla vad jag gjort och se vad du tycker:

 

Jag är amatör och har typ lärt mig filma och redigera när jag gjorde de här filmerna. Så du får ta min respons som du vill. Smaksak. :p

 

aa som sagt finns intresset gillar man det antagligen. jo det är en ide, men känner inte riktigt att ja vågar det än. precis börjat o lära mig o använda dslr kameran o börjat filma seriöst, men hoppas jag tar tag i den biten senare.

 

ja jag tyckte faktiskt själv att ja lyckades hyfsat bra med den biten. ska testa o filma lite annorlunda på gatebil mantorp i helgen :).

 

du har rätt feta filmer också. alltid kul med respons.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...