Gå till innehåll

Berlinmur miljö inom Stor stockholm


Recommended Posts

Tjoba!

Är i jakt på någon miljö som kan vara en ¨stand-in¨ för Berlinmuren då den fortfarande var aktiv ( därav inget graffiti) .

Ska ju helst vara på någon avlägsen plats eller dylikt så man slipper spärra av ett större område. Någon som vet något?

Baksidan på en gammal fabrik? Gammalt bollplank nånstans? You name it!

 

Behöver inte vara ett helt område utan är ute efter den stora muren looken. Taggtråd behövs inte vara längst upp eller liknande utan bara en minst 2 meter hög betong mur.

 

Kan vara var som helst inom Storstockholm, Norrtälje till Farsta strand! You name it ! ^^

 

Tack

Länk till kommentar
Share on other sites

Vid södra änden av landningsbanan på Bromma flygplats har man byggt ut en sluttning för att få mer yta och stöttat med en 3 m oklottrad råbetongmur med taggtråds-toppat gallerstängsel precis framför.

 

Hade tyvärr inte telefonen till hands när jag for förbi nyss. Ser väldigt DDR ut, nackdel - ligger vid tätt trafikerad väg.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja juste, Bromma flygplats har ju en del industriområden också. Får åka och checka tack ska du ha! :D

 

Mer tips tas gärna emot fortfarande dock! :>

 

Under en promenad till Vällingby hittade jag den här sköna miljön...

(se bifogad fil

 

Det var ett roligt ämne så nu kan jag inte sluta kolla efter berlinmurar när jag är ute :)

2.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Den vart ju rätt så bra! Relativt fri från graffiti! Enda nackdelen var växtligheten! Men det verkar ha varit nere i någon tunnel/under bro eller liknande. Hade jag inte ens tänkt på en del såna finns ju här i närheten. Tack ännu en gång och keep em coming! Kul att du gilla ämnet! :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Den vart ju rätt så bra! Relativt fri från graffiti! Enda nackdelen var växtligheten! Men det verkar ha varit nere i någon tunnel/under bro eller liknande. Hade jag inte ens tänkt på en del såna finns ju här i närheten. Tack ännu en gång och keep em coming! Kul att du gilla ämnet! :D

 

Ja det är en bred gångtunnel, den fotade delen fortsätter utanför tunneln. Växtligheten växer där på eget bevåg och "förstör" den fina betongkänslan. :) Kan tas bort.

Tunneln i sig har en bit betong också, men här är det dagsljus och 20-30 m fritt framför muren.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...