Gå till innehåll

prog för att visa kameraåkningar?


darko

Recommended Posts

finns det något sådant program?

 

eftersom jag har vinklar/åkningar etc till mitt manus i mitt huvud. finns det något program som ni rekommenderar? som man kan göra kameraåkningar och enklare animationer (typ att en rektangel ska föreställa en människa... ja ni fattar)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker väl det borde finns NÅT enkelt program!?

Animatics är ju trots allt ganska vanligt, i vart fall i Holly-rullar, är det nån här som arbetat med sånt?

Rent logiskt sett så borde det ju inte vara det svåraste att göra tycker jag, en 3D-motor & sen ett visst antal lätt förändringsbara figurer & bakgrunder att slänga in, kanske en enkel skin för individualisering av figurerna??

 

Tycker trots allt att det låter lite väl omständigt om allt måste tas från grunden varje gång?

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej, jag är helt övertygad om att de program du beskriver existerar. Jag minns nämligen att jag läst nån artikel om ett par såna här program någon gång för några år sedan. Tyvärr minns jag inte vad de hette eller var artikeln fanns, men programmen finns, det är jag övertygad om i alla fall.

 

Är faktiskt lite intresserad själv nu när du nämner det. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...

Det du beskriver kallas med filmterminologi för Previsualisering eller "Previz". Det finns ett antal program som påstår att dom är bra på just det men enligt min mening så finns det ingenting som är mer snabbjobbat än Poser. Till Poser finns oändligt antal gratisobjekt att ladda ned och det är busenkelt att animera i det.

Länk till kommentar
Share on other sites

darko, redigera ditt inlägg nästa gång istället för att posta två gånger.

 

Munthe, jag hittar ingenting om programmet Poser, inte mest effektiva sökordet. :)

Är programmet gratis, eller är det bara objekten som är det? Om det inte är gratis, finns det någon demoverision, alt. recension man kan läsa? Länk?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är väl ändå e-frontier som gör Poser och inte daz3d, eller?

 

Från deras hemsida:

 

"e frontier, was founded in Santa Cruz, California in April 2000. e frontier is best known for its success in providing cutting-edge creative solutions for artists worldwide. Today, e frontier develops and publishes a rich array of 3D computer graphics programs and creative Web and desktop multimedia products.

 

e frontier's flagship products include the award-winning Poser and Shade family lines. Poser, a 3D figure design and animation program, boasts a user base of more than 200,000 and growing. Shade, a 3D design and rendering tool, commands over 70% of the 3D professional design and hobbyist market in Japan.

 

The success of Poser and Shade can be attributed to e frontier's mission to produce easy to master, affordable 3D graphics solutions that are also rich in professional features."

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...