Jump to content

Premiere pro +Mask

TheQuo
 Share

Recommended Posts

Jag undrar om man kan måla fram lager i Premiere Pro? Ni som använt Photoshop kanske fattar vad jag menar. Det så att jag har ett videoklipp, en halvbild på en människa, och på det lagret har jag ett klipp med en ljuseffekt. Just nu kommer ljuset även på personens arm vilket jag inte vill. Kan man på ett enkelt sätt fixa så att man tar bort effekten just här?

Jag undrar om man kan måla fram lager i Premiere Pro? Ni som använt Photoshop kanske fattar vad jag menar. Det så att jag har ett videoklipp, en halvbild på en människa, och på det lagret har jag ett klipp med en ljuseffekt. Just nu kommer ljuset även på personens arm vilket jag inte vill. Kan man på ett enkelt sätt fixa så att man tar bort effekten just här?

Garbage matte! :bire

Du kan använda en Title där du via de olika verktygen ritar en "form" som passar för armen. Lägg den ovanför lagret med "armen", högerklicka och välj "Adjustment Layer". Nu är din Title ett adjustmentlayer som funkar som dom i Photoshop. Notera att det krävs CS6 eller högre för att detta ska funka.

Annar är väl After Effects nästa steg...

Du kan använda en Title där du via de olika verktygen ritar en "form" som passar för armen. Lägg den ovanför lagret med "armen", högerklicka och välj "Adjustment Layer". Nu är din Title ett adjustmenlayer som funkar som dom i Photoshop. Notera att det krävs CS6 eller högre för att detta ska funka.

Annar är väl After Effects nästa steg...

Okej, kör CC på min laptop