Gå till innehåll

Statister och skådespelare sökes till novellfilmen "att bli sedd"


Daniel Hållquist

Recommended Posts

Hej! Jag söker efter statister och skådespelare till novellfilmen "Att bli sedd" som spelas in i augusti, från andra till tionde för att vara exakt.

 

Vi kan tyvärr inte erbjuda ersättning, men man kommer få en kopia av filmen när allt är klart.

 

Målet med filmen är att få ut den på festivaler, inrikes såsom utrikes. Och att den ska fungera som aptitretare till en långfilm som är en vidareutveckling av samma historia.

 

Filmen spelas in i Stockholm söderort, Bandhagen, Högdalen, Rågsved.

 

Rollerna som vi söker är följande.

 

1. Gråtande misshandlad kvinna, 20 - 40 år.

 

2. Ett ungt par, 20 - 25 år.

 

3. Ett äldre par, 50 - 70 år.

 

4. En joggare (man), 25 - 40 år.

 

5. En man, 20 - 25, som stannar och ser på huvudpersonerna som bråkar.

 

6. Två tonårstjejer, 16 - 19 år. Cirka 10 repliker var.

 

7. Rullstolsburen man eller kvinna, 25 - 55 år. 2 repliker.

 

Låter det intressant? I så fall maila clarkhallquist@hotmail.com. Ange i rubrikfältet vilken roll som du är intresserad av.

 

Hoppas vi ses!

 

/Daniel

Länk till kommentar
Share on other sites

Som du förmodligen redan vet så är detta forum för folk bakom kamera. När jag nyligen värvade skådespelare till en film så använde jag Filmcafe. Där finns fler skådespelare än filmare. Om du har organisationsnummer så kan du alternativt skaffa användaridentitet på Statist.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror också FC och Statist blir mer lyckosamt för dej. Även StagePool är ett tredje bra alternativt. Hade jag bott i Sthlm hade jag dock ställt upp själv. Lycka till!

 

Som du förmodligen redan vet så är detta forum för folk bakom kamera. När jag nyligen värvade skådespelare till en film så använde jag Filmcafe. Där finns fler skådespelare än filmare. Om du har organisationsnummer så kan du alternativt skaffa användaridentitet på Statist.

 

Hej! Ja, det har ni så klart rätt i. Brukar lägga ut på FC, Filmbasen och här. Just statister kan man ju hitta lite varstans.

 

Ska kolla upp Statist och Stagepool.

 

Ha det så fint!

 

/D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...