Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

Jag har lite svårt att bestämma mig angående kamera. Har ett filmprojekt (stillsam dokumentär) på gång och väljer därför mellan Canon Legria HF G25 & JVC gc-px100.

Det som kommer få mig att välja en av dem är beroende på vilken som är enklast när det gäller externt ljud. Jag vill gärna använda myggor och jag tycker att det är svårt att bena ut vilka myggor som går att använda samt hitta tips på bra sådana.

En annan tanke är att spela in ljudet externt. Då behöver jag även handfasta tips på detta. Så:

1.) Canon Legria HF G25 ELLER JVC gc-px100? Motivera.

2.) Vilka myggor funkar och rekommenderas till de båda?

3.) Vad rekommenderas för extern ljudinspelning?

/Lollope

Posted
Hej!

Jag har lite svårt att bestämma mig angående kamera. Har ett filmprojekt (stillsam dokumentär) på gång och väljer därför mellan Canon Legria HF G25 & JVC gc-px100.

Det som kommer få mig att välja en av dem är beroende på vilken som är enklast när det gäller externt ljud. Jag vill gärna använda myggor och jag tycker att det är svårt att bena ut vilka myggor som går att använda samt hitta tips på bra sådana.

En annan tanke är att spela in ljudet externt. Då behöver jag även handfasta tips på detta. Så:

1.) Canon Legria HF G25 ELLER JVC gc-px100? Motivera.

2.) Vilka myggor funkar och rekommenderas till de båda?

3.) Vad rekommenderas för extern ljudinspelning?

/Lollope

Nu har jag köpt JVC gc-px100! Supertaggad :D

Posted
Nu har du valt. Vad fick dig att välja JVC då jag själv står inför liknande bryderier. Canon eller JVC?

Det som fick mig främst att välja JVC var ljudmöjligheterna, eller micmöjligheterna. Krångel med externt ljud på Canon tyckte jag. JVC har plug-in power. Dessutom verkade den lite fetare överlag. Det som först fick mig att fundera på Canon var att JVC var så dyr. Men då en butik hade nedsatt pris på den jag köpte så kändes det rätt.