Jump to content

Frågor ang Magic lantern

Recommended Posts

Hej. Jag har en canon 5d M2 och har installerat ML. När jag går in på expo så är min picturestyle gömd, jag kan alltså inte gå in och ändra några värden. Däremot så finns Rec picturestyle med och där står värdet på STANDARD 3.0.0.0 alternativt kan jag ändra till Dont change. (Det står även gråmarkerat längs ner på displayen att picturestyle is hidden) Var går jag in och ändrar till cinestyle (0,-4, -2 ,0)? Blir tokig på det här.

Fråga nr 2 är att jag köpte några SD kort extra. Måste jag installera om hela ML för varje kort eller hur gör jag detta smidigast?

Tacksam för all svar jag kan få.

/Mats

Välj don't change på Rec picture style och sen väljer du cinestyle som vanligt i kameramenyn. Om det inte går att ändra där så skulle jag installera cinestyle på nytt och försöka igen. Ev även lägga in magic lantern på nytt.

Jag har själv aldrig varit med om att det inte går att ändra picture style i magic lantern.

Ja magic lantern körs från minneskortet så du måste lägga in det på varje minneskort. Tänk på att inställningarna i magic lantern sparas på minneskortet också så om du ändrar något på ett minneskort så kommer det inte vara samma när du byter minneskort. Om du vill så kan fixa alla inställningar på ett minneskort och sen kopiera config-filen till de andra minneskorten.