Gå till innehåll

dubbel fönster i ett fönster. Premiere Pro???


Krapola-ux

Recommended Posts

Hi gott folk! behöver lite tips!

 

JAg håller på att klippa och vill redigera en scen som ska två fönster oberoende av varandra...de rör sig var förs sig...typ....hur gör man det? är det nån här som kan...

 

TAck i för hand!!

Krapola

Länk till kommentar
Share on other sites

Om jag förstår dig rätt så är du ute efter picture in picture, då lägger du klippen ovanpå varandra i varsit videospår, sen lägger du på effekten picture in picture.

Jag vet inte exakt hur du går tillväga i just Premiere, men någonting liknande som jag har beskrivit borde det nog vara.

 

/p-a

Länk till kommentar
Share on other sites

VAd heter inställningen på engelska?

Ciao!

 

[citat=p-a]Om jag förstår dig rätt så är du ute efter picture in picture, då lägger du klippen ovanpå varandra i varsit videospår, sen lägger du på effekten picture in picture.

Jag vet inte exakt hur du går tillväga i just Premiere, men någonting liknande som jag har beskrivit borde det nog vara.

 

/p-a[/citat]

Länk till kommentar
Share on other sites

HAr kommit in på "picture in picture" och fixat uppdelningen men nu har ja svårt att placera båda klipp samtidigt på timetable så att båda syns samtidigt på skärmen....

.....ska man göra resizefilter alltså? var finns den inställningen?

TAck för svaret!

Ciao

[citat=walfridson]Lägg dom i två olika videospår och kontrollera dom separat med resizefilter, perspectivefilter alt motion.[/citat]

Länk till kommentar
Share on other sites

DEt skulle ha funkat om jag skulle vilja ha två små fönster liksom..men jag vill behålla samma upplösning för båda klipp som körs parallet i skärmen....

 

Förstår du? Hoppas att du vet vad ja menar!!!

 

[citat=walfridson]Motion funkar väldigt bra, så kör på det.

I 6.5 eller äldre högerklicka på klipp och leta upp 'motion'[/citat]

Länk till kommentar
Share on other sites

Förstår inte riktigt var du vill ha dina 2 fönster i förhållande till varandra?? Skall dom ligga bredvid varandra, ovan och underför varandra eller så att båda syns övervarandra, liksom dubbelexponerat??

 

Eller skall dom kanske flytta sig runt på skärmen??

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...