Gå till innehåll

Fantsin viktigare än teknik?


Mr...

Recommended Posts

Jag är inte ett dugg insatt i filmning och filmteknik. Men det som slagit mej med det lilla jag har fuskat lite och läst här är att fantasin verkar kunna vara nog så viktig? Och att man inte enbart förlitar sej och tror lösningarna finns i jättedyra program? Det jag ville ha sagt är att man kan komma ganska långt med god fantasi.

 

Några synpunkter på det?

Länk till kommentar
Share on other sites

Fantasin är det viktigaste!!!!!!

Att du har en bra filmidé som du verkligen vill genomföra är det vikigaste.

Sedan så är det ju bra ju bättre utrustning man har tillgång till, eftersom det är med utrustningen man ska skapa film av idén man har.

Det går att göra bra film utan dyr utrustning!

Länk till kommentar
Share on other sites

Fantasi är bra men en bra story är bättre! Det är inte samma sak även om många tror det. Tekniken skall vara ett redskap till storyn inte tvärtom vilket det tyvärr finns allt för många exempel på. Sen är det så klart bra att exprementera sig fram med häftiga effekter osv, det kan man lära sig mycket på - men utan en bra story så faller det platt till sist.

 

Har man tillgång till både bra story och bra teknik så är det väl bara fantasin som sätter gränserna?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...