Gå till innehåll

Ljud som finns men ändå inte!?


Hans-Gunnar Olsson

Recommended Posts

Kan nå´n förklara för mej följande:

När jag tar in mina analoga videobilder via min breakoutbox till mitt Pinnacleprogram (då Studio 8), och redigerar detta till en färdig film och skall köra ut detta till ett dv-band i min DV-kamera via firewirekabeln, så är filmen ljudlös. Däremot om jag bränner filmen till en DVD-skiva, finns även ljudet med. Förbryllande för mej. Ev. kan ju en lösning vara att jag kör in mina analoga videobilder via min dv-kamera, som omvandlar analoga signalerna till digitala signaler och att det då funkar att efter red. köra ut bilderna till ett dv-band. Har nå´n annan stött på detta problem? Tacksam för ett tips.

Länk till kommentar
Share on other sites

tjena!

 

kolla under playback settings. kanske är inställt på att den ska spela upp ljudet endast på "datahögtalarna"??

alltså om du tex vill redigera med bilden ut till tvn via kameran men ljudet vill du ha i din ljudanläggning. kanske...?

 

//morsning

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...