Gå till innehåll

Har du något filmmaterial som vi kan få använda mot creds?


Reverie Sky

Recommended Posts

Hej!

 

Jag undrar om någon har något filmmaterial (allt av intresse) som jag kan använda till två mycket simpla musikvideos mot att vi ger creds till dig både i filmen och informationen där den läggs upp på bl.a. på YouTube och Vimeo och som sedan kommer att länkas från samtliga våra "social accounts" och olika forum etc.? Det är för två låtar som snart är klara. En är klar och skall bara lyssnas av utav Elin, vår sångerska. Den andra om ytterligare ett par dagar eller senast i början av nästa vecka. Alternativt om någon känner till någon eller några bra sajter där man hittar sådant som entusiaster gärna låter andra använda i icke kommersiella sammanhang. Tackar på förhand för ev. tips.

 

Låtarna är två reworks till helt andra genres än originalartisternas ursprungliga genres.

 

- Dancing On My Own i house-stil. Sång och musik: Reverie Sky. Originalartist: Robyn. (Klar! Väntar bara på att utvärderas.)

- Cosmic Love i en mix av melodic dubstep, drum & bass och en lite diskret touch av trance. Sång och musik: Reverie Sky. Originalartist: Florence + The Machine. (Klar om ett par dagar eller senast i början av nästa vecka.)

 

Om du vill höra låtarna innan ett eventuellt medgivande så går det bra. Återkommer med länk(ar) inom kort.

 

Mvh, Mikael

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag önskar att jag hade vetat exakt men jag hade tänkt att pröva med någonting neutralt och som inte måste ha en koppling till texterna i musiken men ändå fungera. Kanske naturscener, eller något abstrakt (konstnärligt), stadsmiljöer, inomhusmiljöer, olika tider på dygnet (ljust, mörkt), olika typer av väder och även årstider. Fina panoreringar eller kameraåkningar skulle kanske vara det allra bästa men jag förstår att det kanske kan krävas lite extra för att få fram den formen av scener. Målet är att ha någonting att titta på under tiden man lyssnar på musiken utan att det känns avigt. Det kanske är svårt men jag skulle i alla fall vilja försöka klippa ihop någonting.

 

/Mikael

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad snällt det hade varit och tack så mycket för ditt engagemang! Jag är hemskt ledsen för besväret men vi måste troligen återgå till vår ursprungliga plan och slutföra våra egna låtar istället, med helt eget skrivet material, då det ser ut att inte vara värt besväret att försöka ordna med tillstånd och medgivande från upphovsmän och ägarna till originallåtarna. Att arbeta med helt eget material är egentligen det enda vi vill göra i alla fall.

 

Om vi skulle behöva någon form utav film-material till våra egna kommande produktioner kan jag då kontakta dig?

 

Ännu en gång, hemskt ledsen för besväret och tack för ditt engagemang!

 

Mvh, Mikael

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...
Vad snällt det hade varit och tack så mycket för ditt engagemang! Jag är hemskt ledsen för besväret men vi måste troligen återgå till vår ursprungliga plan och slutföra våra egna låtar istället, med helt eget skrivet material, då det ser ut att inte vara värt besväret att försöka ordna med tillstånd och medgivande från upphovsmän och ägarna till originallåtarna. Att arbeta med helt eget material är egentligen det enda vi vill göra i alla fall.

 

Om vi skulle behöva någon form utav film-material till våra egna kommande produktioner kan jag då kontakta dig?

 

Ännu en gång, hemskt ledsen för besväret och tack för ditt engagemang!

 

Mvh, Mikael

 

Som musiker kan jag säga att detta inte stämmer.

Du behöver inget medgivande och inget tillstånd om du inte samplar. Bara ordna royalty-deal med en agentur så länge det är en cover.

 

Dessutom är youtube för covers vilda västern. Ingen har fått sina covers/remixes nertagna. In fact, systemet som är mest populärt nu är att de helt enkelt börjar köra reklam på din sida, men de tar inte ner något.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...