Gå till innehåll

Fördomar - Short Film (2013)


Gamepost

Recommended Posts

Hej!

 

Jag vill först och främsta tacka för åsikter på ''Bankrånet'', idag blev jag klar med en ny film vi har jobbat med.

 

 

 

Handling;

 

Filmen "Fördomar" bygger på dagens samhälle och aktuella händelse runt om i Sverige.

 

"Fördomar" tar upp rasism som är bland de känsligaste ämnen och hets mot ett folkgrupp, vi dömer människor oftast efter deras utseende eller färg och det är fel.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
Gillade den skarpt!

 

Jättesnyggt filmat i större delen av filmen och effekterna var sjukt bra.

Förutsägbar men jag anser lite att det är meningen, jättebra budskap!

 

Tack så hemskt mycket!

 

Ville också nämna att vi deltar i TellUs filmfestival;

Reaktor Sydost

 

Välj med omsorg om du vill rösta på "Fördomar" eller en annan.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag vet inte om du har sett denna kortfilm innan ( Effektivt berättat om vardagsrasism i ett nötskal ) men i alla fall så är det typ exakt samma story. Men om du inte har fått iden från den filmen så tycker jag du gjorde ett bra jobb med storyn. Filmningen var bra, men kunde förbättras en aning. Effekterna ser bra ut, jag tycker dock att du hade kunnat göra dem lite mer speciella.

 

Men en bra film överlag! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag vet inte om du har sett denna kortfilm innan ( Effektivt berättat om vardagsrasism i ett nötskal ) men i alla fall så är det typ exakt samma story. Men om du inte har fått iden från den filmen så tycker jag du gjorde ett bra jobb med storyn. Filmningen var bra, men kunde förbättras en aning. Effekterna ser bra ut, jag tycker dock att du hade kunnat göra dem lite mer speciella.

 

Men en bra film överlag! :)

 

Tack för feedback! :) Jag har tyvärr inte sett filmen förrän nu, sjukt bra film måste jag säga. Effekterna har jag noterat, ska vara bättre förbered till nästa film.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...