Ekron Studio 10 Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 Till alla er med erfarenhet eller kunskap i ämnet. Finns en liknande tråd i hur man tar kontakt, men innan detta steg måste man finna en lämplig producent. Hur går man till väga för att finna en bra producent? Var söker man? Vad ska man tänka på gällande val av producent för just din film/genre/stil? :) 0 Quote Link to post Share on other sites
Sarista 10 Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 titta på filmer du gillar och se vilken producent/bolag som producerat den :) 0 Quote Link to post Share on other sites
Ekron Studio 10 Posted July 23, 2013 Author Share Posted July 23, 2013 Bra tips! Men ibland är det svårt att finna så många bra filmer i lilla Sverige i den genre/teknik man vill jobba i. Om man inte har tid att besöka alla mindre festivaler för att se mindre obskyra produktioner eller de som inte når bio/tv-marknaden. Jag jobbar tex med dockanimation och skulle gärna finna en producent som har ett intresse av att göra den typen av filmer. Det är än sålänge rätt litet i sverige. Av vad jag vet har det producerats en långfilm de senaste 20 åren. 0 Quote Link to post Share on other sites
Sarista 10 Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 ok, nej jag vet nog ingen som håller på med just det... men det är ju en del som sysslar med stop-motion och animering. i danmark är väl animering lite större, copenhagen bombay har en svensk avdelning du skulle kunna höra av dig till tex :) 0 Quote Link to post Share on other sites
Ekron Studio 10 Posted July 24, 2013 Author Share Posted July 24, 2013 tack för tipset :) 0 Quote Link to post Share on other sites
Ekron Studio 10 Posted July 26, 2013 Author Share Posted July 26, 2013 Insåg att deras fokus ligger på animerad film för barn och unga. Men jag letar efter en producent till animerad film till lite vuxnare publik ^^ 0 Quote Link to post Share on other sites
Oller Visuals 15 Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 ---- 0 Quote Link to post Share on other sites
Sarista 10 Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 Insåg att deras fokus ligger på animerad film för barn och unga. Men jag letar efter en producent till animerad film till lite vuxnare publik ^^ Tja, de kanske bara sitter och väntar på en bra animerad vuxenfilm? Du förlorar inget på att fråga. Och är de inte intresserade känner de säkert till de flesta i Norden som sysslar med animerad film. 0 Quote Link to post Share on other sites
Naveed123 10 Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 Var söker man? §e 0 Quote Link to post Share on other sites
Munthe 76 Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Animerat för vuxna? Lycka till! Jag älskar dig för att du vill det men det är den svåraste filmformen i hela världen att få finansierad. 0 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts