Jump to content

Att hitta en bra producent!

Recommended Posts

Till alla er med erfarenhet eller kunskap i ämnet. Finns en liknande tråd i hur man tar kontakt, men innan detta steg måste man finna en lämplig producent.

Hur går man till väga för att finna en bra producent? Var söker man? Vad ska man tänka på gällande val av producent för just din film/genre/stil?

:)

Bra tips! Men ibland är det svårt att finna så många bra filmer i lilla Sverige i den genre/teknik man vill jobba i. Om man inte har tid att besöka alla mindre festivaler för att se mindre obskyra produktioner eller de som inte når bio/tv-marknaden.

Jag jobbar tex med dockanimation och skulle gärna finna en producent som har ett intresse av att göra den typen av filmer. Det är än sålänge rätt litet i sverige. Av vad jag vet har det producerats en långfilm de senaste 20 åren.

ok, nej jag vet nog ingen som håller på med just det... men det är ju en del som sysslar med stop-motion och animering. i danmark är väl animering lite större, copenhagen bombay har en svensk avdelning du skulle kunna höra av dig till tex :)

Insåg att deras fokus ligger på animerad film för barn och unga. Men jag letar efter en producent till animerad film till lite vuxnare publik ^^

Tja, de kanske bara sitter och väntar på en bra animerad vuxenfilm? Du förlorar inget på att fråga. Och är de inte intresserade känner de säkert till de flesta i Norden som sysslar med animerad film.

• 4 weeks later...