Gå till innehåll

Sommarens stora action här!!!


kyndel

Recommended Posts

Din youtube-kanal påminner alltför mycket om min; Många filmer, men knappt ingen som bryr sig om att titta på dem. Den här filmen var väl I min mening sådär, däremot tittade jag på din mest tittade film, X3mo Studenten, och den var rätt rolig : )

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Hej! Tack för responsen. Nej det är mest mina närmaste och framförallt min son som tittar på dem. Studenten, som du gillade, är min mest virala hittills med 1 560 visningar. Tror den publicerades i rätt tidpunkt, nämligen runt studenten och fick fler intresserade att titta. En bra väg att gå möjligtvis. Fortsätt gärna titta!

 

Vad heter din kanal?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror även att Studenten har många tittare för att den är rolig helt enkelt med många roliga repliker osv, helt klart min typ av humor : )

Du har det bra som har kompisar som tittar på dina filmer, mina är inte det minsta intresserade och skulle aldrig ödsla så mycket som en sekund på att titta på någon av mina filmer. Själv hade jag ju varit nyfiken på om någon av dem hade gjort filmer, men men...

 

Så hur lång tid tar det dig att göra varje film ungefär, och vilket program använder du?

 

 

Min kanal är här: Zeruel82Mk2 - A Strange Day and Flipaclip - YouTube

 

Laddar mest upp små korta animationer med humor som gemensam nämnare, gjorda med en telefon-app som heter FlipaClip, sen lägger jag på ljud I datorn.

Gör även en icke-animerad action/skräck/fantasy-serie om en...mördare... typ : )

 

Förmodligen så är det urkasst alltihop, la ut ett par filmer på det här forumet för ett tag sedan med 0-respons som resultat, men så länge jag tycker det är roligt så fortsätter jag, mest för min egen skull förståss : )

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja vad kul att höra att du tyckte den var rolig och att vi har samma humor. Du har nog rätt i att man ska gå in mer för att få dem roliga. Den här nya, Vendetta hade t ex inte mycket skämt och är inte direkt humoristisk. En del idéer blir inte lika bra när man försöker genomföra dem.

 

Synd att dina vänner inte tittar. Det kunde de väl ta sig tid med. Som sagt kunde de ju försöka göra nåt bättre själva istället. ;)

Brukar du lägga dem på fb? Jag har en sida där med filmerna som man kan se hur många som kollat. Det går också att posta dem på olika andra sidor genom den.

Om man vill kan man även marknadsföra dem, men det kostar ju. :S

 

Jag använder Adobe Flash. Det tar ungefär 1-2 veckor eller fortare beroende på hur mycket tid jag får. Det blir väl i snitt två filmer i månaden.

FlipaClip har jag aldrig testat, men det lät intressant.

 

Ska kolla in din kanal och filmerna. Tror inte det är urkasst. Fortsätt arbetet så länge du tycker det är kul. Det är så lätt att försvinna i mängden, men en dag så slår det säkert rätt.

Det behövs mer fiktiva produktioner på nätet. Det är ju bara bloggar överallt. :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...