Jump to content

Filmsällskap i västerås

Recommended Posts

Tjenare!

Jag tänkte kolla om det fanns några nyfikna personer som kanske ville slå ihop sig och göra amatörfilmer i västersås,

jag har tidigare jobbat på filmer med vänner men nu letar jag efter lite mer engagerade personer som vill hjälpa till.

utrustning finns det gått om då jag håller mycket på med reklamfilm till företag med mitt företag som jag startade ( Zenith Production)

hör gärna av er

MVH

David Kristersson

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Hellyeahs
      Jag söker en person i Västeråstrakten som är erfaren i After Effects.
      Jobbet är ett högprofilerat projekt som ska vara klart på kort varsel. Ersättning och kredd utlovas.

Det som ska göras:
      I After Effects ska du skapa och rendera ett 30-tal sekvenser av färdigkeyat greenscreen-material och en 3D-modell.
      Materialet, 3D-modell och After Effects-projekt kommer att tilldelas.

Det du behöver:
      Snabb dator med After Effects. Samt dessa plug-ins installerade: Particular, Optical Flares, Element 3D, Magic Bullet Looks.

Är du den jag söker? Maila snarast: konstantin@frogtown.se
    • Guest
      By Guest
      Hej!

Vi på Bacon STH ska göra reklamfilm för stor kund nästa vecka i Kumla, 15-16 Juni. Till det söker vi nu en craft med egen bil och egen utrustning som kan bistå oss med trevligt fika på location. Ersättning utgår.

Maila till jakob@baconsth.com

Tack!
    • By Anton Carlsson
      Annons-affisch: http://i.imgur.com/ZETfCR3.jpg

FireFilms Production söker killar och tjejer 14-17 år till zombie mini-serien ”Ännu Vid Liv”.

Regi av Fabian Zeidlitz. Produceras av filmkollektivet FireFilms Production.

Kom till våran öppna drop-in casting Söndagen den 10e Maj kl. 13.00 till 17.00. Växhuset, Viktor Larssons Plats 1, Västerås.

Ingen föranmälan krävs, men skicka gärna ett SMS eller mail om du tänker komma.

Om du inte har möjlighet att närvara under castingen, skicka ett mail till oss med namn, ålder, mobilnummer och mailadress så kontaktar vi dig.

Vi återkommer inom två veckor efter vi har fått dinansökan om vi vill träffa dig för en provfilmning. Vi sparar alla ansökningar till kommande projekt.

Maila oss på firefilmsprod@gmail.com eller SMS:a till 076-402 88 00

Besök våran Youtube-kanal, www.youtube.com/FireFilmsProduction

Sprid gärna denna information, så ses vi den 10e maj!
    • By Nicklas.Vestby
      15 Statister sökes i alla åldrar, män som kvinnor.

Plats:
      Västerås, Centralt

Tid:
      11e juli kl 18.00-02.00
      12e juli kl 19.00-22.00 (extra insp)

Casting sker centralt i västerås eller på telefon/skype.

Premiär blir på västerås kulturnatta 2014! Efter färdig produktion så får du en länk till filmen.
      Detta projekt är ett samarbete med Filmbasen, Film i Västmanland och Hyrkamera.se

Vi bjuder på mat, kaffe, fika och en rolig upplevelse med chans att knyta nya kontakter med
      likasinnade. Ingen ersättning.

Din roll:
      Du har brutit mot lagen och ska nu ställas till rättvisa. Här tilltalas du med ett nummer, iställetför namn.
      Om ditt nummer blir uppropat så blir du tvungen att spela ett spel med döden som insatts.
      vinner du är du fri att gå.

*Som statist är du en utav dessa 15.
      *Ni kommer står kring en boxningsring och göra bakgrundsljud.
      *Några statister kommer synas mer än andra.

Om filmen:
      En klassisk lek som blir till blodigt allvar. Reglerna är enkla, en mot en, bäst av tre, förloraren dör.
      Det gäller att välja rätt, sten, sax eller påse.

Filmen vidgar våra fantasier till något som skulle kunna vara en bisarr verklighet, där en lek som
      alla någon gång lekt får allvarliga konsekvenser om man förlorar. Hur långt ska det behöva gå innan
      någon reagerar. Filmen speglar ett samhälle där man riskerar sitt liv om man uttrycker sig på fel sätt.

Filmen är baserad på den välkända leken: Sten, sax påse, med Inspiration från Rom och deras dåtida
      syn på underhållning med gladiatorer som slogs för sina liv.

Ansökan tas emot här på Voodoo Film, eller via kontaktuppgifterna nedan.

Jag hoppas moderator tycker detta upplägg är ok!

Nicklas Vestby
      tel: 076 59 59 599
      mail: Nicklas.Vestby@gmail.com

• By Nicklas.Vestby
      Huvudroll 1: Max (nummer 51)
      Huvudroll 2: Gambler (inget nummer)

Plats:
      Västerås, Centralt

Tid:
      11e juli kl 15.00 till
      13e juli kl 12.00.

Casting sker centralt i västerås. Premiär blir på västerås kulturnatta 2014!
      Efter färdig produktion så får du en länk till filmen. Detta projekt är ett samarbete
      med Filmbasen, Film i Västmanland och Hyrkamera.

Vi bjuder på mat, kaffe, fika och en rolig upplevelse med chans att knyta nya
      kontakter med likasinnade. Ersättning för utlägg.
      ------------------------------------------------------------------------------------------------

* Roll 1: Max är en ung karaktär 15-22år som blir oskyldigt dömd, Yngre är också välkomna att söka.
      Utseende: Europeisk, max 185cm lång. utöver detta spelar det ingen roll.

* Roll 2 Gambler: Du är lagens vänstra arm och motståndet till Max, i filmen kommer du att agera
      som en högt uppsatt man som alla är rädda för.
      Utseénde: Man på 25-60år som gärna har lätt till att efterlikna en stilig överklass. +170cm lång,
      kort eller långt hår. Europeiskt utseénde.

------------------------------------------------------------------------------------------------

På plats kommer du bli proffesionellt sminkad, bli regisserad och utvecklas som skådespelare.
      Efter produktionen kan vi ta fram det material som gör din portfolio starkare. Vid intresse börjar
      vi med ett kort telefonsamtal, sedan skickas manus och vi träffas. Ett krav är att du kommer
      förbered på dagens arbete, då vi inte har så mycket tid till repetition på plats.

Om filmen:
      En klassisk lek som blir till blodigt allvar. Reglerna är enkla, en mot en, bäst av tre, förloraren dör.
      Det gäller att välja rätt, sten, sax eller påse. Filmen vidgar våra fantasier till något som skulle kunna
      vara en bisarr verklighet, där en lek som alla någon gång lekt får allvarliga konsekvenser om man förlorar.
      Hur långt ska det behöva gå innan någon reagerar.

Filmen speglar ett samhälle där man riskerar sitt liv om man uttrycker sig på fel sätt. Filmen är baserad på
      den välkända leken: Sten, sax påse, med Inspiration från Rom och deras dåtida syn på underhållning med
      gladiatorer som slogs för sina liv.

Ansökan tas emot här på filmcafe, eller via kontaktuppgifterna nedan.

Jag hoppas moderator tycker detta upplägg är ok!

Nicklas Vestby
      tel: 076 59 59 599
      mail: Nicklas.Vestby@gmail.com

• Create New...