Jump to content

JVC gy-hm100E pan hackar Väldig, Väldig tacksam för svar!

Henrik Bie
 Share

Recommended Posts

Hej

Jag har en JVC ”gy-hm100E” som jag brukar spela in i VBR 35 Mbps 1080p/25f med.

Det brukar bli jätte fina bilder men om man rör på kameran eller gör ett svep från höger till vänster så hackar bilder extremt, speciellt om det är mycket ljusa bilder så upplever jag att det blir värre.

Om man ställer kameran på stativ och filmar något som rör sig så är ett inga problem, utan det är bara när all info i bilden måste uppdataters. Faktum är att min iTelefon gör ett bättre jobb!

Min fråga är: Är kameran som inte gör ett bättre jobb än såhär eller är det att jag använder fel inställningar (oftast full auto).

Eller är det min dator eller skärm som suger. (MacBook Pro A1297 2.93 GHz Core 2 Duo (T9800) NVIDIA GeForce 9600M GT with 512 MB och SSHD)skärm vi HDMI som går i 1920P.

Väldig tacksam för svar!

Med vänlig hälsning

Henrik

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By Aehan
      Hej!
      En kväll för ett par månader sedan släpade jag nöjd och berusad hem en aluminumlåda innehållandes vad jag trodde var en 35mm studiokamera, detta trots att jag burit en kassettspelare på axeln. Följande dag blev lite av en besikelse när jag märkte att den spelade in på VHS.
      Kameran är en JVC KY-2700 och objektivet en Canon Macro TV Zoom 9-118mm 1:16. Jag har inte så mycket koll på kameror än mindre de av äldre fabrikat. Någon som kan upplysa mig?

Jag hittade en instruktionsbok som jag länkar nedan men annars har jag inte hittat mycket information. På ebay finns en del auktioner på "lillebrorsan" men inte någon utav denna modell.

Jag har tyvärr inte använt kameran ännu. Har inga kassetter men kopplade dock upp den och fick en blå bild?
      Är kameran värd något idag? Optiket?

Har du erfarenhet utav denna eller andra äldre kameror posta gärna ett par rader!

Mvh Johan

JVC KY-2700

• By Max_H
      Blir nog grym ljuskänslighet...

http://www.studiodaily.com/main/news/headlines/13621.html

//M
    • By ta6ar3
      Hej.
      Har precis köpt en jvc gy-hd100 och börjat filma. Där jag befinner mig just nu har jag bara tillgång till vanliga miniDV-band. När jag tittat på det inspelade materialet ser det lite kornig ut... är det så att det inte spelar in HD på vanliga band? eller är det bara att fortsätta att pila på inställningarna?
    • By Carl W
      Hej!
      Funderar över vad man ska stoppa in i denna inringade ingång/utgång på min JVC HD7'a.

http://img210.imageshack.us/img210/2323/jvc.png
    • By plf66
      Vi har lånat en JVC GZ-HD7, ägaren kan inte så mycket om den, använden den till typ ett dop och sen har den legat oanvänd.

Uppspelning från den, både på inbyggda LCD och via HDMI sker med extremt låg bildfrekvens (typ 10 bilder/s) och blir kraftigt hackig. För vi över filerna till datorn så är det 50i och ser jättesnygga ut, både i WMP och i Vegas. Men vi hade hoppats kunna titta på scenerna på tvn först.

Hittar inget i manualen som förklarar fenomenet, nån GZ-HD7-ägare som kan hjälpa till att med hur uppspelningen fungerar.
  • Create New...