Jump to content

Musikvideo emot dagens ungdomar?

Recommended Posts

Tyvärr blev det ganska långdraget och trist efter ganska kort tid. Några tips:

1. Skippa engelskan. Framförallt om man inte är helt 100 på skådespeleriet det blir bara en till

grej att anmärka på.

2. Variera innehållet. Fler inklippningsbilder till exempel. Berätta en story och få oss engagerade.

Annars är det svårt för budskapet att nå fram. Vad är poängen med att binda fast en kille med

munkavle om man bara ska stå och vifta med pekfingret framför honom? Min poäng är: få oss

intresserade av vad du försöker berätta. Allt för få lyssnar enbart på melodin och inte texten.

3. Korta ned början. Det räcker med en kort introduktion till en musikvideo.

Sen om dagens ungdom är lat...hm... jag tror inte det är hela sanningen. Det finns många aspekter

att räkna in om man ska komma till någon bra slutsats. Möjligtvis att många ungdomar inte förstår

värdet av arbete.

//Q

Hmm. Den spontana tanken jag fick när jag såg videon är att ni skulle kunna klippa om det här till en komedi. Tänk tanken att han på stolen går på stan och ska köpa varmkorv, han har en dålig dag och är lättirriterad. Sedan kommer han med kepsen och börja terrorisera honom medan han går där framme och äter på sin varmkorv, himlandes med ögonen åt knäppskallen i keps som stalkar honom. De respektive rollerna skulle passa dessa som handen i handsken. Det finns potential här!