Gå till innehåll

Podcast med regissörer


david-

Recommended Posts

Är det någon här som vet något podcastavsnitt eller ännu bättre en hel podcastkanal där regissörer snackar lite om regi, manus, filmskapande osv.?

 

Har hittat lite olika podcasts men inget är riktigt inspirerande eller lärorikt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu ska du få en present! guru.bafta.org. Grymt! Tex det här avsnittet med Sydney Pollack! iTunes-länk

 

Jeff Goldsmiths Q&A är ju bra. Mer manus än regi, men vissa avsnitt är mer åt regihållet. The Q&A with Jeff Goldsmith

 

This American Life har inget att göra med regi, men lyssna på något avsnitt... Home | This American Life

 

Kevin Smith har nåt. Har precis upptäckt den så jag har inte lyssnat in mig än. SModCo

Länk till kommentar
Share on other sites

Apropå podcast, borde inte voodoofilm starta en videopod. Fotokunskaperna finns, ljudkunskaperna finns och likaså redigering, det är ju trots allt en filmsida. Dessutom finns det god kunskap på olika nivåer, vissa är proffs och andra är amatörer men det är intressant att höra amatörernas drömmar och proffsens erfarenhet.

 

En idé skulle kunna vara att någon eller några bär ansvaret för produktionen medans det bjuds in intressanta gäster varvat med voodoofilm-medlemmar. Finns kanske en och annan som skulle tycka det vore kul att göra ett program men inte har tid att göra återkommande program. Den skulle då kunna fokusera på sitt specialämne, kanske intervjua intressant profil eller ägna ett program åt dokumentärfilm, foto eller något annat.

Länk till kommentar
Share on other sites

Apropå podcast, borde inte voodoofilm starta en videopod. Fotokunskaperna finns, ljudkunskaperna finns och likaså redigering, det är ju trots allt en filmsida. Dessutom finns det god kunskap på olika nivåer, vissa är proffs och andra är amatörer men det är intressant att höra amatörernas drömmar och proffsens erfarenhet.

 

En idé skulle kunna vara att någon eller några bär ansvaret för produktionen medans det bjuds in intressanta gäster varvat med voodoofilm-medlemmar. Finns kanske en och annan som skulle tycka det vore kul att göra ett program men inte har tid att göra återkommande program. Den skulle då kunna fokusera på sitt specialämne, kanske intervjua intressant profil eller ägna ett program åt dokumentärfilm, foto eller något annat.

 

Väldig bra idé.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har länge varit sugen på att starta podcast om film. Men svårt att bygga en motiverande nog lyssnarskara. Skulle absolut vilja vara delaktig i något sådant här genom Voodoo!

 

Samtalar man med någon intressant profil kan man säkert få många lyssnare/tittare som är motiverade.

Länk till kommentar
Share on other sites

Precis, det tror jag absolut. Förtydligar vad jag menade. Mina tankar har mest kretsat kring hur en uppstartsfas skulle se ut och att själv finna motivationen att spela in podcast efter podcast med 10 lyssnare per avsnitt. Har inte rätt kanaler/kunskap att marknadsföra genom. Därför tänder jag på en pod med grunden i voodoo och forumet här för att bygga en publik. Vet inte hur "konkurrensen" (Dåligt ordval) ser ut i Sverige med podcasts om film, vad som krävs för att vara intressant i sammanhanget.. För att gå händelser i förväg (blir alldeles exalterad) tror jag att man vill ha en bra kommunikation med lyssnare som kan bidra med frågor att bygga avsnitt kring osv.

 

Vi borde eventuellt starta en egen tråd om det här, haha. Förlåt david-

Länk till kommentar
Share on other sites

Precis, det tror jag absolut. Förtydligar vad jag menade. Mina tankar har mest kretsat kring hur en uppstartsfas skulle se ut och att själv finna motivationen att spela in podcast efter podcast med 10 lyssnare per avsnitt. Har inte rätt kanaler/kunskap att marknadsföra genom. Därför tänder jag på en pod med grunden i voodoo och forumet här för att bygga en publik. Vet inte hur "konkurrensen" (Dåligt ordval) ser ut i Sverige med podcasts om film, vad som krävs för att vara intressant i sammanhanget.. För att gå händelser i förväg (blir alldeles exalterad) tror jag att man vill ha en bra kommunikation med lyssnare som kan bidra med frågor att bygga avsnitt kring osv.

 

Vi borde eventuellt starta en egen tråd om det här, haha. Förlåt david-

 

OK då förstår jag.

Startade en ny tråd för ämnet. Se länk.

http://forum.voodoofilm.org/filmcafe/34605-voodoofilm-podcast.html#post233882

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...