Gå till innehåll

Tips på ett par olika saker


Imm

Recommended Posts

Hej!

 

En klassiker; ett lugnt klipp med soft musik (t ex ett långsamt kamerasvep över ett hav)... rätt som det är så "flikar" man aggressivt in ett mer klipp med mer tempo (whatever, t ex en soldat som springer och krigar, ett jävla liv med smällar och sånt (lugnmusiken försvinner)).. inflikningen varar bara någon sekund för att sedan gå tillbaka till det luugna softa... detta upprepas några gånger, med tätare mellanrum och längre actionklipps-visning.. för att kanske sedan helt visa soldatklippet.

 

 

 

Jag är övertygad om att ni vet precis vad jag menar :).

 

1. Övergången? Är det bara att "flippa" över?

 

2. Musiken som bryts (den lugna), tror ni den ska pausas eller mutas? Dvs, när man efter nån sekund kommer tillbaka till det lugna.. har den låten då fortsatt, eller börjar man där man slutade?

 

 

 

 

Nästa behov (ny scen och oberoende av ovan); Jag behärskar 3dsmax bra (och premier/AE något sämre:), och har en idé där jag vill få in 3d i filmen. Säg att man filmar ett landskap, ett stort kuperat åkerlandsskap. Detta skulle kunna va ett intro t ex.

Det kan vara stillbild (men gärna nåt rörligt, en get som hoppar, träd som blåser i vinden).... Delar av detta åkerlandsskap bygger jag upp i 3d (främst mark och träd kanske, inte för mkt detaljer). Detta ska sedan visas i GRID (u know?), i själva klippet.. det ska liksom "blixtra" till som en störning där bilden/pixlar dras (inte flytas) (kanske som motionblur fast hårdare?) i sidled litegrann, och i nån halvsekund under störningen ska man se gridden i landskapet.

 

Tror ni fattar? Inte direkt några nypåkomna effekter :).

 

(obs Jag behöver inte motiontracka då kameran ska va still.)

 

 

1. Är jag smartast om jag renderar ut en PNG från 3ds? Med landskapet?

2. Störningen? Har ni några tips på hur den ska göras? (störningen=växlingen till gridden)

3. Några övriga tips och tricks på detta?

 

 

Vet ni kanske en länk till nåt klipp som visar närheten av nåt av ovan?

 

 

Tack ska ni ha folks!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...