Gå till innehåll

Sätta "End Action" i Encore


Izone

Recommended Posts

Jag är nybörjare med Encore men har gått igenom en hel del tutorial för att lära mig grunderna i Encore.

 

Jag har en film som jag har fört över till datorn och det har blivit 7 st. AVI klipp. Jag har namnget de t.ex. test1, test2 osv. Ingen kapitell sättning alls.

 

När jag gör dessa klipp till en film i Encore så vill jag att när man trycker på en knapp som heter "play all" ska HELA filmen spelas upp. Likadant när man trycker på varje klipp så ska resten av filmen spelas upp från just denna klipp.

 

Jag sätter end action för varje klipp i Timeline dvs. Test1 har End Action som Test2 osv. och End Action för knappen "Play All" har end action Test1.

 

Men när jag spelar upp filmen så visas bara en klipp och i slutet av klippen hoppar jag till Menyn igen.

 

Vad gör jag för fel?

 

Tack på förhand för snabba svar!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för hjälpen.

 

Det konstiga är att jag har gjort precis som detta tutorial säger men ändå har jag problem med att spela alla klipp!!! Efter första klipp återgår till menyn igen trots att End Action är klipp2.

 

Snälla, om det är nån som har haft detta problem eller vet vad är orsaken säg det snabbt.

 

Tacksam för all hjälp.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=EzekielMartyr]Vad händer om du skippar end action helt?[/citat]

 

Då spelas filmen klipp för klipp. Dvs. hela filmen spelas inte upp utan en klipp speals up och menyn visas igen och då måte man välja nästa klipp osv.

 

Det märkliga med det hela är att nu igår när jag tittade på filmen igen (preview) så spelades första och andra klipp upp (när jag trycker på "play all" knappen och sen återgår till menyn igen.!!!

 

Tacksam för all hjälp.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

[citat=bananskal]Finns det inte nån som har lösningen?[/citat]