Gå till innehåll

Sätta "End Action" i Encore


Izone

Recommended Posts

Jag är nybörjare med Encore men har gått igenom en hel del tutorial för att lära mig grunderna i Encore.

 

Jag har en film som jag har fört över till datorn och det har blivit 7 st. AVI klipp. Jag har namnget de t.ex. test1, test2 osv. Ingen kapitell sättning alls.

 

När jag gör dessa klipp till en film i Encore så vill jag att när man trycker på en knapp som heter "play all" ska HELA filmen spelas upp. Likadant när man trycker på varje klipp så ska resten av filmen spelas upp från just denna klipp.

 

Jag sätter end action för varje klipp i Timeline dvs. Test1 har End Action som Test2 osv. och End Action för knappen "Play All" har end action Test1.

 

Men när jag spelar upp filmen så visas bara en klipp och i slutet av klippen hoppar jag till Menyn igen.

 

Vad gör jag för fel?

 

Tack på förhand för snabba svar!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för hjälpen.

 

Det konstiga är att jag har gjort precis som detta tutorial säger men ändå har jag problem med att spela alla klipp!!! Efter första klipp återgår till menyn igen trots att End Action är klipp2.

 

Snälla, om det är nån som har haft detta problem eller vet vad är orsaken säg det snabbt.

 

Tacksam för all hjälp.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=EzekielMartyr]Vad händer om du skippar end action helt?[/citat]

 

Då spelas filmen klipp för klipp. Dvs. hela filmen spelas inte upp utan en klipp speals up och menyn visas igen och då måte man välja nästa klipp osv.

 

Det märkliga med det hela är att nu igår när jag tittade på filmen igen (preview) så spelades första och andra klipp upp (när jag trycker på "play all" knappen och sen återgår till menyn igen.!!!

 

Tacksam för all hjälp.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

[citat=bananskal]Finns det inte nån som har lösningen?[/citat]

Det verkar som om du använt Override på någon eller alla tidslinjer. Dom kan ställa till sådant där.

 

Själv använder jag mig av Playlists om kom i Encore DVD 1.5. Då har man större flexibilitet samt att man slipper tänka på Overrides.

 

/Roger

Länk till kommentar
Share on other sites

Som Rogge sa

 

Använd dig av playlist mycket smidigt

Gjorde en DVD med 15 kortfilmer

 

Hade en play all som du där jag gjorde en playlist och sedan en timeline för varje film Timelinesen ( snyggt ord ) lägger du sedan lägger i den ordningen du vill ha dem i playlisten.

 

Sedan kan du göra knappar separat för varje film om du bara vill spela en av dem.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

Jag har gjort några filmer varav två med två språk och subtitles.

 

När textrullningen i slutet skulle visas hade jag tre timelines i första försöket: en av vardera svensk, engelsk och svensk+engelsk. Problemet var att vid menyvalet Hela filmen / Play all gick det inte att hålla reda på språken. Detta löstes med Playlist i Encore 1.51 - ett utmärkt alternativ.

 

I övrigt är alla end actions satta från Property fönstret när rätt timeline är aktiverad. Det enklaste är nog att välja "Specify other" då kan man säkerställa att rätt språk väljs om det behövs.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...