Helium Postad 23 januari 2013 Postad 23 januari 2013 Hej ! Jag skulle vilja göra en sådan intro som ni ser här Biciklo | SVT.se Spola fram till 0:27 ungefär.(Det är en bok-effekt-intro) Hur gör man den effekten ? Finns det några bra tutorials? Vill gärna göra så liknande som möjligt. Tack i förväg!! 0 Citera
PabloFernandez Postad 23 januari 2013 Postad 23 januari 2013 Måste göras i 3D om du ska få det bra. 0 Citera
MugshotPaparazzi Postad 23 januari 2013 Postad 23 januari 2013 Eller köp en bok av det utseende du önskar, (t ex. på antikvariat), ställ in kameran så det är en ordentlig närbild, bläddra snabbt och stanna på vissa blad -> Maska ut tomma utrymmen i bokens sidor -> motion track på dina textskyltar. Annars är nog 3D det bästa alternativet! Om du behärskar det. 0 Citera
PabloFernandez Postad 23 januari 2013 Postad 23 januari 2013 Eller köp en bok av det utseende du önskar, (t ex. på antikvariat), ställ in kameran så det är en ordentlig närbild, bläddra snabbt och stanna på vissa blad -> Maska ut tomma utrymmen i bokens sidor -> motion track på dina textskyltar. Annars är nog 3D det bästa alternativet! Om du behärskar det. Det är i stort sätt omöjligt att tracka in text på riktiga sidor som bläddras pga hur sidorna böjs och förändras. Vi snackar riktigt highend VFX för att få det att se bra ut. Har gjort såna grejer. I så fall tycker jag att man ska printa ut sidorna med texten man vill ha och köra 100% "in camera". Helt i 3D är nog enklast och där har du full kontroll över utseendet. 0 Citera
GubbenGrus Postad 23 januari 2013 Postad 23 januari 2013 Tja! Finns en effekt i AE "CC Page Turn", super lätt att använda. 0 Citera
darla Postad 20 september 2014 Postad 20 september 2014 Jag ser inte skillnaden? Ljus, kameravinklar, beteende hos karaktärerna mm. finns ju även inom animerad film. Men jag misstänker att själva regissörsrollen är mer utsuddad inom animerad film. Och att arbetslagen är lite annorlunda utformade. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.