Gå till innehåll

Mpeg från Premiere Pro!


Phil Madison

Recommended Posts

Hej!

 

Jag undrar om man efter ha redigerat färdigt sin film i Premiero Pro kan lägga över den till Mpeg format? Jag hittar inte den inställningen (den kanske inte finns i och för sig...) Men finns det ingen plug in i sånna fall? Gör man det till AVI film så tar det sån jätte stor plats och allt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det du skriver om att en AVI-fil tar stor plats stämmer inte. Det beror på vilken codec du använder för att komprimera innehållet i din AVI. AVI är inte en komprimeringsmetod, det är ett filformat som stöder många olika komprimeringsmetoder. Använder du en codec med MPEG-4 komprimering, exempelvis XVID (http://www.xvid.org/) så kommer du få en mycket mindre fil än om du gör MPEG komprimering vid samma kvalité!

 

Skall du lägga det hela på DVD så är det förstås MPEG-2 komprimering som gäller. Det skall inte vara några problem att exportera till något av dessa format från Premiere Pro. Adobe Media Encoder gör ju MPEG-2 i alla fall, om inte mer.

 

Har inte programmet installerat på den här datorn så jag minns inte exakt vad man väljer var, men huvudsaken om du väljer AVI fil är att välja en lämplig codec.

 

Vet inte om det här hjälpte alls, men man kan ju hoppas :)

Länk till kommentar
Share on other sites

MPEG/DVD/VCD/Quicktime/Real(crap)Media & lite sånt hittar man under File / Export / Adobe Media Encoder.

 

Premiere kan även göra DivX & Xvid, men dom har aldrig funkat speciellt bra för mig & jag har inte orkat ta reda på varför.

MPEG av DVD, VCD, & SVCD-typ har däremot aldrig krånglat, inte heller DV AVI :-)

Skumt eftersom jag aldrig hade några som helst problem att göra samma sak med VirtuaDub.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...