Jump to content

Recommended Posts

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Simon Almers
      Hejsan, jag har ett litet problem som jag skull vilja ha hjälp med om det är någon som har ett bra svar.
      Jag spelar just nu in en kortfilm och har i min iver klippt det mesta med kamera ljudet då jag inte haft ork att sitta och metalogga alla ljudklipp från det bommade ljudet.
      Problemet är att jag nu när jag har loggat allt ljud vill ersätta kameraljudet med ljudet från bommen och det är här problemet kommer in.
      Eftersom att jag redan klippt scenerna, och därmed klippt bort alla klappor ur scenerna, finns det något bra sätt att synka och ersätta det befintliga ljudet från kamerans interna mikrofon med det bommade ljudet?

Jag är medveten om att Plural-eyes finns och fungerar bra men jag skulle mycket gärna synka ljudet mot klapparna.

Tack på förhand!
      /Simon Almers
    • By Fragetacken
      Jag har redigerat ner denna 7h långa film till 55 min. ljudet har funkat perfekt hela vägen.
      dock har jag problem nu när jag flyttat projektet till en annan dator!

Jag har en filmfil:
      Type: MPEG Movie
      File Size: 281,1 GB
      Image Size: 1920 x 1080
      Frame Rate: 25,00
      Source Audio Format: 48000 Hz - compressed - Stereo
      Project Audio Format: 48000 Hz - 32 bit floating point - Stereo
      Total Duration: 07:07:26:11
      Pixel Aspect Ratio: 1,0

Denna fil vill endast spela upp ljudet på de 35 första minutrarna, och sedan blir det redan redigerade materialet, (ljud delen) blank, ingen waveform och inget ljud?

Ljudet funkar perfekt i VLC tillsammans med filmen, dock inte i min timeline och inte ens i previewn? andra ljudspår såsom musik och effekt finns fortfarande kvar och jag har alla filer från den förra datorn.

Måste jag ta bort allt indexerat/renderat material och ladda denna fil?

Sekvensens inställningar:
      Sequence 01
      1440 x 1080
      718903, 25,00 fps
      48000 Hz - Stereo

HJÄLP!

• By modigfilm
      A- Ljud sökes till kortfilm i Stockholm med inspelning 13 -16 juli. Filmen följer en man och en kvinna från tidig barndom till ålderdom. Ersättning för utgifter utgår. Vi har stora ambitioner med denna film.

Hör av dig på

070 771 64 82

Mattias Modig
    • By Amze
      Var kan man köpa en bra ljud boom? Eller det kanske heter mic-boom...

Iallafall, jag har sökt på många internetsidor men hittar bara vanliga mikrofoner och det vill jag inte ha. Så vet någon ett bra ställe att köpa det på?
    • By cherryfields
      Hejsan
      Mitt namn är Mikael Körner och jag jobbar bl.a med ljudläggning av film. Jag har i skrivande stund bestämt mig för att producera tutorial videos på ämnet ljudbearbetning och letar nu efter filmer som jag kan få använda till detta.

Jag erbjuder mig att ljudlägga er film gratis mot att jag får använda materialet i mina kommande tutorial videos samt arbetsprover etc

Låter detta intressant? Har du en film som är i behov av ljudbearbetning?

Kontakta mig så kan jag berätta mer.

mvh/Mikael

....................................................................................................................................

CHERRYFIELDS PRODUCTION
      CMM STUDIOS

facebook
      https://www.facebook.com/pages/Cherryfields-Productions/269229246449956

email:
      cmmstudios@mac.com

phone:
      +46-704-825448
  • Create New...