Jump to content

Recommended Posts

Svar ja.

(Detta gäller framför allt h.264/MPEG2 - för codecs som XDCAM, P2, etc skiljer det i stort sett inget. Däremot har olika mjukvaror olika beräkningsprocesser som kan göra skillnad, ex 8- eller 32bit beräkning etc).

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Carl Johansson
      Vilket väljer man?

Sony Movie studio platinum 12

Adobe Premiere elements 11
    • By Astral
      En kortfilm som jag både filmade, skådespelade i, samt redigerade. Idén uppkom när jag var hemma och hälsade på i Norrland under julen 2011. Det var extremt tråkigt där och jag upplevde att många människor gick omkring och hade en "macho" attityd. Gick därför lös i Morsans gamla klädförråd och gjorde en liten film på temat, där jag driver med alltihopa.

Filmen är filmad med min Canon EOS 5D MK II och är redigerad i Adobe Premiere Pro 5,5. Färgkorrigeringen är gjord i Adobe After Effects 5,5

Länk till filmen: En liten film om attityd - YouTube
    • By Rosemarie
      Hej alla!
      Hoppas nån kan hjälpa mig med detta för jag håller på att blir TOKIG!
      Jag redigerar en film i Adobe Premiere Elements. Allt ser bra ut i redigeringen, men när jag exporterar till en avi blir ljudet osynkat.
      Jag har sett flera som frågat samma sak och jag har prövat de tips som getts, men inget hjälper.
      Det verkar som att problemet är att det är avi-filer jag redigerar från början. Org. filerna är .MOD (vad nu det är för ett format) och när jag redigerat dem och exporterar synkar ljudet. Men av någon anledning är dessa, som är direkt importerade från kameran (en hårddiskkamera) i fel format. Widescreen i kameran - ihoptryckt när de importerats och ihoptryckt i Adobe.. Är det inte det ena så är det det andra...Så jag konverterade filerna i WinFF till AVI Widescreen. De ser bra ut. Men ja, då synkar inte ljudet efter att de lagts in i Adobe och exporterats...

Vad göra? Är det nån som vet?
    • By SimonFlack
      En kort reklam för iPhone 4 med optical flares från VideoCopilot.

Kommentera gärna och säg vad ni tycker är bra och dåligt! :)
    • By Branne
      Hallå! håller på med ett projekt och vill nå perfektion så behöver lite tips och hjälp.

Jag gillar att fånga sinnesstämningar på film, både ledsna och glada. Därför undrar jag nu: hur får man en riktigt skön känsla på film? det jag strävar efter är:
      1. En ledsen, mörk känsla som man får uppleva mycket i filmen The Wackness
      jag älskar lifestyle shootsen i tåget. jag har provat at mixrta med mättnad osv men lyckas inte riktigt uppnå färgen. 2. Jag vill ha en varm, tillfredsställd ''morgon'' känsla som man får av början av den här reklamfilmen

Borde kanske tillägga att jag filmar med en relativt bra samsung handycam hd med Shneider objektiv (då jag misstänker att man måste ha en bättre kamera med fler inställningar för att nå känslorna). Och redigerar i Sony Vegas pro hd 9.0.

tack på förhand!
  • Create New...