Jump to content

12.34 - Teaser till mitt första större filmprojekt

Recommended Posts

Hejsan!

Vid ungefär denna tiden förra året började jag skriva manuset till mitt projektarbete i skolan och just nu befinner jag mig ungefär i mitten av Post Production. Som rubriken lyder, är detta det första större projektet som jag har gjort och jag har lärt mig väldigt mycket under tiden jag jobbat med filmen. Den heter 12.34 och nu har jag släppt en liten teaser som kort visar känslan i den ca 30 minuter långa filmen och vad det kommer att bli för något.

Lite svårt att ge kritik på något så kort som detta, men skulle vara kul om man fick höra lite spontana reaktioner och åsikter.

Haha, jag är ju lite sucker för sånt här så jag tycker det var fett! Fick faktiskt lite chills vid fotot med foten i skogen när man fick lite "smak" på vad som komma skall :)

Sen var det lite väl skakigt ibland och det kanske blev lite för övertydligt med sista fotot, speciellt hur han höll i pålen, men kommer garanterat spana in den när den kommer! :)

Tack för de fina orden! Vet att en del är skakigt och det har jag verkligen lärt mig under inspelningens gång, att även om det är filmat handhållet så kan man ju faktiskt försöka anstränga sig för att få det lite mer stabilt i alla fall. Det som ser relativt stabilt ut på kamerans display kan vara sjukt skakigt på datorn senare ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Lump
      Titel: På Andra Sidan Gatan
      Manus & Regi: Ludvig Hedlund
      Ett samarbete mellan Ledhund Film och Film i Skåne.

Följ på Facebook: På andra sidan gatan (Short film) | Facebook

Hoppas ni blir sugna på att se hela vid tillfälle!
      Mvh
      Ludvig
    • By IntrigFilmTv
      Hej!

Nu arbetar jag och Henrik Qvarnström med en ny kortfilm och här kommer ni att kunna följa projektet framöver. Nästan alla i teamet, både framför och bakom kameran, kommer från Filmcafe.se.

Det har äntligen blivit dags för skräckfilm!

Framför kameran:

Frida Liljevall
      Thomas Hedengrahn
      Claes Hartelius

Bakom kameran

Regi: Robert Selin
      Foto: Henrik Qvarnström
      A-ljud: Jonas Thorzén
      Smink: Magdalena Vidsäter

m.fl.

Redan nu kan ni spana in vår officiella sida på Facebook om ni vill tjuvtitta. Glöm inte att "gilla" sidan så hjälper ni oss att nå ut :0)

http://www.facebook.com/BadNewsKortfilmen

Kram/R
    • By Lump
      Genom en iMac får vi chansen att smygtitta in på Dackegården i Lund en besvärande kväll i Februari.

Titta på filmen:

Festivalpriser 2012
      Novemberfestivalen: Bästa film i tungviktsklassen & NUFFs pris (visning på NUFF 2013).
      Pixel - Skånes kortfilmfestival: Bästa film i tungviktsklassen & publikens pris.

Mycket nöje!
      Mvh
      Ludvig
    • By ForBeTV
      Jorden börjar skaka vad händer han springer mot fönstret!

Människor skriker explosioner överallt han skyndar sig till tv:n för att se efter vad som har hänt ?

precis när han sätter på tv:n så börjar nyhetssändnigen Brytande Nyheter!

De säger att det var en dinosarie som smält ur antarktik tidigare i dag men nu är den till fånga tagen och förvarad!

telefonen Ringer det är överste:n som ringer och säger att den har rymt!

men Adam säger att den är ju infångade

men den har rymt igen och Adam måste hjälpa dem att fånga in den!

De lägger på och en stund senare ringer det på dörren! det var översten:n som kom vad ska de göra för att fånga Dinosarien!

Invasionen: ForBeTV - Invasionen - YouTube

Skriv gärna en liten FeedBack på filmen :)

/mvh ForBeTV
    • By Tobias Larson
      GUILT

"En enslig varelse vandrar genom skogen utan destination. Plågad och styrd av ett mörkt förflutet. Men hoppet träder in i varelsens liv och allt tar en ny vändning."

En thriller utan ord. Om ondska och godhet.

Jag tar gladeligen emot analyser och kritik för att utvecklas och kunna göra nästa film bättre.
      Detta är min fjärde kort-film, om ni vill se mer av vad jag gjort kan ni gå till min hemsida: larson.studio.nu
  • Create New...