Jump to content

Idé-torka! Hjälp!

Werun
 Share

Recommended Posts

Hjälper gärna till, men lite mer info skulle inte skada. Vad för typ av film vill du göra, och hur planerar du att göra den? Vad gör du filmen för, vad ska du göra med den efteråt? Uppföljning?

Har du aldrig haft någon tanke "hah, det här skulle vara kul att se på film", detta kan du använda i en 1 minuters film. Bara en liten sketch.

Ska göra en kort spel-film på ca 1 min. Skulle behöva hjälp med idé och manus till den! HJÄÄÄLP MIG!:D

Fundera på det mest omvälvande som har hänt i ditt liv. Vad skulle ha hänt om du gjort annorlunda? Hur påverkade händelsen dig? Vilka andra påverkade du?

Har någon annan berättat en histora som berört dig? Varför berörde den dig?

Vad får dig att gråta? Vad får dig att skratta? Och bli arg?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By Trotter
      hej,har ingen aning om hur man gör allt jag vet är att jag skulle väldigt gärna komma i kontakt med någon som kan göra en animerad film till en av mina låtar,musikvideo!från vanlig film med levande människor och miljö,med inklippt tecknad gubbe..!vet nån nåt??:)
    • By partyconny
      Tjena!

Jag har skrivit ganska många kompletta manus nu och spelat in en del.. ganska dåliga filmer, pga dålig utrustning, dåliga skådespelare, omotiverade medarbetare etc. Kan inte ens visa upp utan att skämmas haha..
      Jag gick ut mediegymnasiet, inriktning rörlig bild i somras och där gjordes ju också en del halvbra, men ja. Inte heller något jag gärna visar upp, jag var mycket seriösare och mer intresserad än de andra.

Nu känner jag att jag verkligen fått ihop ett bra manus och vill satsa för att få den här filmen så bra som möjligt!

Jag har skrivit ner all rekvisita, utrustning, medarbetare, skådespelare, plats (iaf Hur den ska se ut) etc som jag behöver och även en budget, hur mycket allt kan tänkas kosta. Har även gjort ett bildmanus.
      Men det här med budget, det är ju första gången jag gör en seriös budget, utanför skolan. Visst har jag räknat med allt, men vet inte om summorna är precis rätt osv. Kan man få hjälp med det någonstans?

Nu till huvudfrågan: Var börjar man?

Jag vet vad jag behöver, men var börjar jag?

Jag behöver sponsorer, pengar, skådespelare, medarbetare, lite rekvisita, som bil t.ex, jag behöver en exakt plats osv.
      Men det känns som jag inte kommer få pengar beviljat, om jag inte har allt planerat och det blir svårt att planera allt utan beviljad budget. Det blir också svårt att bestämma exakt plats, om jag inte har en beviljad budget och därmed vett att inspelningen blir av.

Så; Var börjar jag & var/hur kan man få hjälp med produktionen och lika viktigt; var kan man få pengar ifrån?

mvh Simon!
    • By BillyRosehag
      Hejsan!

En snabb men kanske svår fråga. Jag och några vänner har börjat skissa på att göra en filmatisering av ett teatermanus från en känd, avliden författare internationellt. målet är att slutligen kunna låta den vara med i ex festivaler, öppna kanalen osv. att kunna visa den för allmänheten. Min fråga är då helt enkelt hur man gör med rättigheter? Manusförfattaren är död och har varit det i ca 30 år.

Tack på förhand
    • By sbbkmv
      Tja jag och några kompisar har bestämt oss för att göra en liten serie. och det är för att innan har vi bara gjort lite små projekt. och när vi väl har gjort större har vi gett upp!
      men nu är det så att vi är på avsnitt två och vi har helt fastnatt finns det någon som har något tips vad man kan göra? :)
  • Create New...